رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به روند آموزش حضوری مقاطع تحصیلی در کیش، گفت: شرط بازگشایی مدارس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، پرویز حیدری راد گفت: بر اساس مصوبه شورای سلامت کیش از ۱۵ آبان کلاس‌های متوسطه دوم درکیش آغاز شده و این بازگشایی برای دروس تخصصی پایه دوازدهم است و هفته‌ای یک روز نیز برای پایه یازدهم است.

وی تایید انجمن اولیا ومربیان و ارائه مجوز شورای سلامت کیش را دو شرط بازگشایی مدارس برشمرد و گفت: در هفته اول بازگشایی این پایه‌ها با استقبال ۱۰ درصدی دانش آموزان همراه بود و هر هفته بر اشتیاق و حضور دانش آموزان افزوده شد.

حیدری راد افزود: چک کارت واکسن معلمان، دانش آموزان و تب سنجی روزانه از ورود دانش اموزان دارای بیماری زمینه‌ای و مشکوک به کرونا به مدارس جلوگیری می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۹۵ درصد معلمان و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم درکیش واکسینه شده اند، گفت: متاسفانه اولیای دانش اموزان پایه ششم رغبتی به واکسیناسیون فرزندانشان ندارند و این امر در بازگشایی مدارس تاثیرخواهد داشت.

حیدری راد گفت: تاکنون ۴۰ درصد دانش اموزان پایه ششم واکسن دریافت کرده اند.

وی درباره علل بازنشدن دبیرستان‌های کیش گفت: براساس استاندارد‌ها برای ۲۳ مدرسه دولتی کیش نیازمند ۴۶ نیروی سرایدار و نظافتچی است درحالی که به دلیل نبود ساختمان سرایداری و کمبود نیرو هم اکنون ۱۷ نفر در این حوزه فعال هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: گندزدایی ونظافت مدرسه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس ضروری است و درتلاش هستیم برای تامین نیرو‌های سرایدار و نظافتچی به مدارس کمک کنیم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.