رییس مرکز بهداشت کیش از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر صنوف، واحد‌های گردشگری و اقامتی باتوجه به قرارگیری کیش در رنگ نارنجی کرونایی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: رعایت اصول بهداشت فردی، مواد غذایی و رفع نواقص بحرانی و کاهش نواقص غیر بحرانی در صنوف برای فراهم کردن شرایط و محیط سالم در ایام نوروز الزامی است.

رییس مرکز بهداشت کیش با اشاره به بازرسی ۱۲ بازرس بهداشتی در کیش، افزود: با توجه به حضور گسترده میهمانان نوروزی و گردشگران، بازرسان روزانه در قالب ۶ تیم دو نفره از اماکن حساس در ایام نوروز بازدید خواهند کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود اصناف و فعالان گردشگری خود برای ارتقای سلامت جزیره نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام و مسافران را به رعایت این موازین و استفاده از ماسک دعوت کنند.

دکتر رضانیا خاطرنشان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی و اماکن عمومی، رستوران، اغذیه فروشی، هتل، فست‌فود، نانوایی، بیرون‌بر‌ها از واحد‌های زیر مجموعه طرح بازرسی بهداشتی هستند.

وی افزود: بر اساس این طرح، تمامی متصدیان و شاغلان در مراکز عرضه کننده مواد غذایی و صنوف حساس، باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی توجه جدی داشته باشند و رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: مردم با مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت محیط و کار با سامانه ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ اعلام کنند تا بازرسان برخورد لازم با افراد متخلف را داشته باشند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.