نماز جمعه تریبون مبارزه با فساد، تبعیض و اشرافی گری است.

امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه  با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه تهران در مرداد58 به امامت ایت الله طالقانی، احیای نماز جمعه در کشور را یکی از دستاوردهای متعالی نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی حساسیت های دشمنان نسبت به  برپایی نماز جمعه را نشان اهمیت این فریضه سیاسی و عبادی بیان کرد و گفت: نماز جمعه محل تقویت اتحاد و برابری مسلمانان است.
وی افزود: نماز جمعه نباید منفعل باشد و مشکلات جامعه را مطرح و با فساد، تبعیض و اشرافی گری مبارزه کند.
خطیب جمعه کیش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و دینی است بیان کرد: نماز جمعه باید حامی مردم و مسئولان دلسوز و بيان کننده مسائل روز کشور و جهان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سالروز جنگ خندق و رشادت های امام علی (ع) را علت نامگذاری این روز به نام روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای اعلام کرد و گفت: ورزش زورخانه ای از ابتدا تا انتها درس زندگی و جوانمردی است.
وی به یک سالگی برجام هم اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبری گفته اند امریکا و هم پیمانانشان بدعهد و غیر قابل اعتماد اند و بارها ثابت کرده اند که به تعهدات خود پایبند نبوده و نیستند.
امام جمعه کیش افزود: اگر غرب بخواهد برجام را پاره کند ما ان را آتش می زنیم چرا که به دنیا ثابت کرده ایم اهل گفتگو هستیم اما برای دستیابی به حق قانونی خود از هیچ تهدیدی نمی هراسیم.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی کشتار مردم مسلمان کشمیر هند را محکوم کرد و گفت: چرا نهادهای حقوق بشری و کشورهای مدعی ازادی و حقوق بشر در مقابل این جنایت ها سکوت کرده اند؟
وی از مسلمانان خواست تا با حفظ اتحاد و همبستگی خود به دنیا ثابت کنند که مسلمانان از یکدیگر غفلت نمی کنند.
خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود به آثار گناه در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و گفت: دلمردگی و غفلت از حساب  و کتاب اعمال از آثار عادت به گناه است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.