شمخانی:حذف فیزیکی و جغرافیایی داعش به معنای تامین امنیت نیست

 دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه حذف فیزیکی و جغرافیای داعش به معنای تامین امنیت نیست افزود: آنها تلاش دارند موضوع رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید و اشغالگری جهان اسلام را به موضوع ثانوی تبدیل کنند.

دریابان علی شمخانی در حاشیه افتتاح هجدهمین همایش صنایع دریایی در جمع خبرنگاران در مورد اولویت های صنایع دریایی گفت : نیروی دریایی جمهوری اسلامی ،واقعیت جغرافیایی، امنیتی ،علمی ،نیروی انسانی و صنعتی را به عنوان یک الزام و راهبرد قطعی در بیانات رهبر معظم انقلاب می بیند.
وی گفت: به فعلیت رساندن هرچه سریعتر این توانمندی ، نیازمند با هم بودن ، هم افزا و مکمل هم بودن نهادها و ساختارهای صنعتی ، دانشی و علمی و مدیریتی کشور در بخش دریا است.
دریابان شمخانی تصریح کرد: نیازمند جهش در این بخش هستیم که امیدوارم با شاخص گذاری وسیع تر و با حمایت گسترده وبه منظور تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در بخش دریا که در بخش دفاع معتقدیم محقق شده ، در بخش غیر دفاعی هم هماهنگ و همسان سبک سازی صورت گیرد و تجربه توسعه توان دفاع دریایی را به بخش کشوری منتقل کند.
نماینده مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که سال 96 برنامه ششم ،توسعه وضعیت دریایی متناسب با شان ملت ایران و پیشروتر نسبت به رقبا باشد.
وی درپاسخ به سوال ایرنا درمورداینکه حضور در دریاهای آزاد نیازمند تجهیزات است واینکه جمهوری اسلامی چقدردراین زمینه موفق عمل کرده است ؟ گفت : به یاد دارم زمانی که فرمانده نیروی دریایی بودم و می خواستیم به عمق دریا برویم سوال می کردیم ناو خارک آماده است یا خیر؟ اما امروز کسی این سئوال را نمی پرسد ؟ در حال حاضر ناو جماران مطرح است که تولید داخلی و بهترین پشتوانه حضور در عمق دریاها است.
وی افزود :امروز پتاسیل دفاعی دریایی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که دیگران نسبت به قدرتمندی آن اعتراف جدی دارند.
شمخانی با بیان اینکه درگذشته تنها یک سفر دریایی درسال انجام می دادیم افزود : انجام یک سفر درشمال خلیج فارس باکو و تانزانیا نشان از توان دریایی جمهوری اسلامی دارد.
وی در مورد موضع ایران در آزاد سازی موصل گفت :ملت عراق ، کرد ، سنی و شیعه همه اراده کردند و با همراهی ارتش عراق و پیشتازی 'الحشد الشعبی' ، تمام موفقیت ها در مقابله با داعش به نام این یگان ثبت شود .
شمخانی افزود :آنها توانستند امروز موصل را از وجود عناصر منهدم کننده اسلام یعنی داعشی ها و تکفیرهای پاکسازی کنند که امیدواریم این اراده ایی که مبتنی بر توانمندی ذاتی است با موفقیت پیش رود و پس از آن بتوانندعراق را به سمت توسعه و پیشرفت ببرند البته اگر دخالت های فرا منطقه ای نباشد راه پیشرفت برای عراق فراهم خواهد شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی درمورد پاسخ قاطعانه ایران در مورد مالیکت جزایر ایرانی چیست؟ گفت: این باور ملت ایران است و قسمتی بلافصل و جدا نشدنی و قسمتی از نیلگونی آبهای خلیج فارس است که ایرانی ها با هرعقیده،مرام و مسلک سیاسی و اعتقادی آماده هستند هرچشم طمع کار وغلط کاری را وادار به توبه کنند.
وی گفت : حذف فیزیکی و جغرافیای داعش به معنای تامین امنیت نیست ، آنها با توجه به رسالتی که دارند تلاش دارند تا موضوع رژیم صهیونیستی را به عنوان تهدید و اشغالگر جهان اسلام را به موضوع ثانوی تبدیل کنند.
شمخانی اظهار داشت آنان با حذف فیزیکی از جغرافیا دست به اقدامات امنیتی خواهند زد اما این اقدامات با کمک ملت ایران در داخل با ساختار و سازمان مناسب و داشتن راهبرد مشخص کنترل می شود و مردم عراق هم قادرند اینکار را انجام دهند.
هجدهمین همایش صنایع دریایی روز سه شنبه با حضور دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی،سعید نژاد معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش ، دبیران همایش و نمایشگاه ، مدیران ارشد صنایع دریایی و شرکت کنندگان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز بکار کرد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.