پاکسازی خاک عراق از وجود تکفیری ها با اراده ملت عراق/حضور نیروهای فرا منطقه ای مخل امنیت خلیج فارس است

 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت : مردم عراق تصمیم گرفتند تا به کمک متحدان خود وجود نامبارک تکفیری های پرورش یافته در مدارس تکفیری برخی کشورهای منطقه را از خاک خود پاکسازی کنند، اینکه چگونه اینکار را انجام دهند ، از چه مشاوره ای بهره گیرند و در چه زمان بندی عمل کنند تابع اراده ملت عراق است و کاری به تاثیر رسانه ها ندارد.

دریابان علی شمخانی سه شنبه شب پس از بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردیوی در مورد ارتباط تحریم های روزهای گذشته با موضوع آزاد سازی موصل و حضور نظامی در سوریه گفت : این موضوع به هم ربطی ندارد ، نه ملت و نه مسئولان عراقی و مرجعیت این کشور توجهی به فضا سازی های رسانه ای ندارند ، مردم عراق تصمیم گرفتند به کمک متحدان خود وجود نامبارک تکفیری های پرروش یافته توسط مدارس تکفیری برخی کشورهای منطقه را از خاک خود پاکسازی کنند ، اینکه چگونه اینکار را انجام دهند ، از چه مشاوره ای بهره گیرند و در چه زمان بندی عمل کنند تابع اراده ملت عراق است و کاری به تاثیر رسانه ها در این مورد ندارد.
شمخانی همچنین در بازدید از این نمایشگاه در مورد توانمندی جمهوری اسلامی در توسعه صنایع نظامی دریایی زیر سطحی ها و موشکی نیز گفت : در دهه 60 که فرمانده نیروی دریایی بودم ، بازدید از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس داشتم ، چراغ های حوض خشک خاموش بود و به آنها اعلام کردم حوض خشکی که چراغ های آن در شب خاموش باشد به معنای مرده بودن آن است .
وی اظهار کرد : در آن زمان قدرت ساخت ما پائین بود اما امروز در تمامی ابعاد ،تولید انواع شناور ،در بحث تعمیر و نگهداری بومی شده است ، ظرفیت خوبی در کلیت صنایع دریایی کشور ایجاد شده است که همزمان با اراده و تاکید رهبر معظم انقلاب در کشور که سواحل مکران باید توسعه یابد ، تلفیق پتانسیل با این الزام شرایطی را فراهم می کند که ما به منظور داشتن یک توسعه پایدار و جایگزینی در آمدهای غیر نفتی به جای نفت که پایان می پذیرد به این نوع صنایع بپردازیم .
دریابان شمخانی با بیان اینکه امروز قابلیت علمی موجود در کشور در بخش خصوصی و دولتی ، لشکری و کشوری به ما دیکته می کند که با توجه به پتانسیلی که در اختیار این توانمندی قرار دارد هر آنچه را اراده کنیم می توانیم به عنوان شناور، چه در سطح ،چه اثر سطحی و زیر سطحی بسازیم و مجهز به هر آنچه که می خواهیم کنیم .

* گشایش بازار ، قابلیت ها و توانمندی های بدست آمده را دچار رخوت نکند
نماینده رهبر معظم انقلاب تصریح کرد : این توانمندی نعمتی است که در دوران تحریم بدست آمده و باید از آن مراقبت کرد ، مبادا گشایش بازار ،قابلیت ها را دچار رخوت و عقب ماندگی کند.
وی در مورد تحریم نفتکش ها توسط اتحادیه اروپا اظهار کرد : چنین حادثه ای رخ نداده است، حفظ توانمندی ایجاد شده در دوران تحریم باید، مورد توجه قرار گیرد ،منهای قابلیت تحقیق و تولید ، ما دو قابلیت نرم داریم ،رده بندی شناوری و قابلیت بیمه به مفهوم عام، در این نمایشگاه پس از برجام و بر خلاف میل مدیران عالی کشور اگر درست مراقبت نکنیم ممکن است این دو توانمندی نرم رو به ضعف برود.
شمخانی با اعلام اینکه تحریم های اشاره شده از سوی رسانه ها به نظر می رسد صحت ندارد گفت : مجموع توانمندی نرم و سخت موجود در بعد علمی و نیروی انسانی ، دانشی ، تولید سخت افزار در بخش دریا از سال 87 تا به امروز تحول عظیمی را در کشور شاهد است و سکوی جهشی در این راستا فراهم شده است .
وی اظهار کرد : با توجه به حجم گسترده بیکاری و نبود توازن درست توسعه نسبت به شمال غرب و در ارتباط با جنوب شرق و جنوب باید از این الزام و توانمندی و نیازمندی ترکیب موفق توسعه ای بسازیم.
شمخانی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد حضور دزدان دریایی در خلیج عدن و اخلال در روند تردد کشتی ها و تاثیر حضور پر قدرت نیروی دریایی اظهار کرد : نیروی دریایی تا بحال 3 هزار و 600 کشتی ایرانی و غیر ایرانی را اسکورت کرده که این اقدام به عنوان بخشی از اقتدار جمهوری اسلامی مطرح شده است .
وی با تاکید بر اینکه در خلیج فارس و دریای عمان امنیت وجود دارد افزود : این امنیت به دلیل اقتدار جمهوری اسلامی است .

* حضور نیروهای فرا منطقه ای مخل امنیت در خلیج فارس است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد تمایل جمهوری اسلامی ایران به برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای عربی در جنوب کشور اظهار کرد : جمهوری اسلامی همواره یک سیاست دارد و آن این است که حضور نیروهای فرا منطقه ای مخل امنیت در خلیج فارس است و برقراری امنیت با حضور کشورهای همسایه محقق می شود ، متاسفانه ادبیات ترویج شده بیگانگان در منطقه فرصت رزمایش و تامین امنیت را از همسایگان ما گرفته است .
هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی سه شنبه شب با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی،مدیرعامل منطقه آزاد کیش و مسئولان لشکری و کشوری افتتاح شد.
این نمایشگاه با حضور 110 شرکت خارجی و 260 شرکت داخلی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت و تا 30 مهر ماه پذیرای بازدید کنندگان است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.