ضرورت برخورد با فساد در حکومت دینی /مسئولان حکومت علوی اولین مدافعان دین و دیانت

 امام جمعه کیش با بیان اینکه برخورد با فساد در حکومت دینی یک ضرورت و نیاز است افزود : در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که در دستگاه هایی که در مجموعه آنها پشتوانه ای از هزاران شهید گلگون کفن است به دنبال فساد و رانت بود ، در مبارزه با فساد و برای به نتیجه رسیدن باید تشریفات را کنار گذاشت .

 حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نمازجمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور زندگی به اعتراض و افشا گری امام راحل علیه قانون ظالمانه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت : قانونی که به موجب آن باید رعیت و مردم کشور تابع ارباب باشند، امام راحل با شجاعت هر چه تمام در مقابل این قانون ظالمانه ایستاد و در مقابل حکومت موضع گرفت.
امام جمعه کیش شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی را شخصیتی ممتاز بر شمرد و افزود : امام با شجاعت هر چه تمام عزت و سربلندی را به ملت ایران باز گرداند و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ارباب های دیروز از صحنه خارج شدند که این از افتخارات جمهوری اسلامی است .
وی گفت : این عزت و سربلندی در سایه اسلام به حدی است که ایران امروز به یکی از محورهای اصلی بحث نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات آمریکا تبدیل شده است .
حجت الاسلام حسن علیدادی به ابلاغ سیاست های انتخاباتی به دستگاه های مرتبط توسط رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ارزشمند ایشان در جمع نخبگان کشور اشاره کرد و گفت : بر همه لازم است تا بر آن دقت و تامل بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر نیاز مبرم کشور به ریشه کن کردن فساد در همه رده ها و حوزه ها اشاره کرد و گفت : فساد در دو محور به کشور رخنه می کند یکی از راه انسان های پرقدرت و نفوذی در دستگاه ها که باید ریشه ان خشکانده شود.
امام جمعه کیش راه دیگر ورود فساد را دور زندن قانون دانست و گفت : برخی قانونی فساد می کنند و قانونی رانت می گیرند ، در حقوق های نجومی برخی قانون را دور زدند ، این موضوع همیشه بوده و هست ، در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که در دستگاه هایی که در مجموعه آنها پشتوانه ای از هزاران شهید گلگون کفن است و در مرزهای آن هر روز شهیدی تشیع می کنند کسی به دنبال فساد و رانت باشد ، در مبارزه با فساد و برای به نتیجه رسیدن باید تشریفات را کنار گذاشت .
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد : حرکت ما به سمت تشکیل دولت و جامعه اسلامی است اما ما باید به سمت شکل گیری تمدن اسلامی حرکت کنیم و بستر لازم برای حضور حضرت ولی عصر (عج ) فراهم شود .

*مسئولان هر سخنی را بدون تحقیق و تجزیه و تحلیل نپذیرند
وی محور و کانون اصلی انجام این وظایف را ملت ایران دانست و افزود : تاریخ نشان داده که ملت ایران می تواند به این مسئولیت ها عمل کند و تمام وحشت دنیا از تشکیل حکومت اسلامی است .
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه در حکومت علوی مسئولان نباید در خفا کاری انجام دهند که از بر ملا شدن آن واهمه داشته باشند افزود : مسئولان باید قدرت تجزیه ، تحلیل و تحقیق داشته باشند، فرد مسئول نباید هرسخنی که در قالب شایعه از بدنه جامعه یا فرد را می شنود باور و آن را نقل کند ، فردی که مسئول است حق ندارد به شایعه بپردازد و در قالب مصاحبه یا سخن آن را پخش کند این اقدام دروغگویی است .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه مسئولان نباید به سخنان مردم و افکار عمومی بی توجه باشند تصریح کرد : این بی توجهی دلیل بر نادانی و جهل است ، یک مسئول در حکومت علوی نباید سخنانی را که از بطن و سطح جامعه می شنود را به طور کامل و بدون تحقیق بپذیرد و از طرفی هم به آن بی تفاوت باشد.
وی تصریح کرد : برخی از این سخنان حاوی مطالب درستی است که باید پیگیری شود ، اگر مسئولی به سخنان مردم بی تفاوت بود نشانه جهل و نادانی او است

*برخورد جدی با فساد در حکومت دینی ضرورت است
حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه یک مسئول در حکومت علوی نباید با قدرتی که در دست دارد تنها به خواسته های قلبی خود توجه کند اظهار کرد : مسئولان باید خود نگهدار و خویشتندار باشند ،زمانی که یک فرد از مسئولی انتقاد می کند نباید با او برخورد شود، این رفتار با گفتمان علوی تناسبی ندارد .
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه بر خلاف گفتمان و حکومت علوی در حکومت اموی کسی حق انتقاد ندارد ،به فرمایشات حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت : آن حضرت می فرمایند از وظایف مسئول است که با خواسته های نفسانی ، خود خواهی ها و منیت های خود مبارزه کند نه اینکه قدرت و موقعیت خود را در خدمت هوی و هوس قرار داد.
وی گفت : آن حضرت می فرمایند ، زمانی که فرد مسئولیت می گیرد باید از دین خدا دفاع کند ، حاکم دینی و مسئول حکومت علوی باید اولین مدافعان دین و دیانت باشند .
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه نباید صرف خوشامد گویی افکار عمومی درحوزه ایی ورود کرد که در آن رضایت خدا نیست افزود : گاه مردم مطالبه ای دارند که شاید به حق نباشد ورود در این حوزه و پذیرفتن آن رضایت خدا را در پی ندارد .
خطیب جمعه با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی مردم محوری دارای حدود است اظهار کرد : توجه به مردم باید در چار چوب رضایت خدا باشد ، اگر مردم چیزی بخواهند که با رضایت خدا همخوانی ندارد یک مسئول حکومت علوی نباید آن را بپذیرد.
امام جمعه کیش با اعلام اینکه در یک جامعه نمی توان همه را راضی نگهداشت گفت : عده ای در جامعه ویژه خوار و رانت خوار هستند ، افکار عمومی را تحریک می کنند که نباید به آنها امتیاز داد .
وی در ادامه به ترسیم دو گفتمان علوی و اموی از منظر حضرت علی (ع) پرداخت و گفت :گاه دو جریان در مقابل هم قرار می گیرند که هر دو به خدا، کتاب و پیامبر اسلام اعتقاد دارند ، یک جریان هم شعار می دهد و هم عمل می کند در مقابل جریان دیگر تنها شعار می دهد و عمل نمی کند و از اسلام به عنوان ابزاری برای حکومت استفاده می کند که متاسفانه همین جریان هم به ظاهر در تاریخ ،جریان حکومت را دردست می گیرد.
خطیب جمعه کیش با طرح این سئوال که خواص در آن زمان کجا بودند اظهار کرد : اینکه چرا جریان به ظاهر اسلامی مسلمان نماها پیروز می شود این است که حکومت ، ثروت و قدرت در اختیار این جریان قرار می گیرد ، در پیوند حکومت و ثروت اگر خدا بر قلب ها حاکم نباشد به طور یقین فساد آفرین است ، برخورد جدی با فساد در حکومت دینی یک ضرورت است .
امام جمعه کیش به تغییر رئیس آموزش و پرورش کیش اشاره کرد و با قدردانی از خدمات رئیس سابق آموزش و پرورش و آرزوی موفقیت برای مسئول جدید ابراز امیدواری کرد که شاهد تحول در آموزش و پرورش کیش باشیم .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور حجت الاسلام صالحی خوانساری ، جمعی از مسئولان و مردم در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.