نمایش هوایی ایران و روسیه پیام تهدید برای تروریسم بین المللی است

 سفیر روسیه در ایران گفت: نمایش هوایی مشترک ایران و روسیه پیام تهدید برای تروریسم بین المللی و پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه به شمار می رود.

'لوان جاگاریان' عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایش هوایی جنگنده های ایران و روسیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد اهمیت برگزاری این نمایش هوایی و توسعه روابط دو کشور به ویژه در بعد نظامی افزود: ایران از متحدان مهم روسیه برای مقابله با تروریسم بین المللی است و برگزاری این نمایش هوایی بخشی از ظرفیتهای دو کشور را نشان می دهد.
وی تصریح کرد : ما برای مقابله با تروریسم و داعش، با ایران در یک سنگر واحد هستیم و از مواضع مشترک برخورداریم.
سفیر روسیه در ایران گفت: همکاریهای دو جانبه ایران و روسیه در سالهای گذشته در زمینه های مختلف افزایش یافته است و ما آماده گسترش هر چه بهتر این همکاری ها در چارچوب معاهدات بین المللی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: برای توسعه همکاری نظامی مشترک ، وزرای دفاع ایران و روسیه به کشورهای یکدیگر سفر کرده و بازدیدهای مشترک داشتند و امیدواریم در آینده شاهد توسعه این همکاری ها باشیم.
جاگاریان تصریح کرد: در بخش اقتصادی توسعه همکاری و مبادلات بین دو کشور متناسب با ظرفیتهای مشترک نیست و باید افزایش یابد.

* مبادلات اقتصادی ایران و روسیه تا پایان سال جاری باید به 2 میلیارد افزایش یابد
سفیر روسیه در ایران در ادامه گفت: مبادلات اقتصادی بین این دو کشور باید تا پایان سال جاری به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.
وی ادامه داد: برای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و روسیه 'کمیسیون مشترکی' در یک ماه آینده با حضور تجار مطرح دو کشور در تهران برگزار می شود.
سفیر روسیه در ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای گردشگری دو کشور ایران و روسیه به توسعه این بخش خوشبین هستیم.
وی افزود: 35 هزار روادید برای گردشگران ایرانی توسط روسیه در سال گذشته صادر شده است که امیدواریم با توسعه گردشگری مشترک تا پایان سالجاری این تعداد به 62 هزار روادید افزایش یابد.
نمایش هوایی مشترک ایران و روسیه در حاشیه نمایشگاه و همایش بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش برگزار و ظرفیتهای نظامی دو کشور به نمایش گذاشته شد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی ایران امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری ، سفیران روسیه و سنگال، روسای شرکت های هواپیمایی و جمعی از فعالان عرصه صنایع هوایی برگزار شد.
این نمایشگاه تا 29 آبان ماه میزبان بازدید کنندگان است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.