رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: زمینی ۲۴۰ هکتاری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان که غیرقانونی به یک ایرانی دارای تبعیت کشورهای مختلف واگذار شده بود، پس از ابطال قرارداد به کشور برگردانده شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: زمینی ۲۴۰ هکتاری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان که غیرقانونی به یک ایرانی دارای تبعیت کشورهای مختلف واگذار شده بود، پس از ابطال قرارداد به کشور برگردانده شد.

ناصر سراج روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با «آقوان هوسپیان» همتای ارمنستانی خود، افزود: قرارداد سرمایه گذاری در زمینی به وسعت ٢٤٠ هکتار در سال ٨١ در کیش بین یک ایرانی با اتباع مختلف خارجی امضا می‌شود بعد متممی بر این قرارداد گذاشتند مبنی بر این که نیروهای امنیتی و پلیس حق ندارند وارد این زمین شوند.

وی ادامه داد: براساس این قرارداد، مقرر شده بود که این فرد داخل این زمین سرمایه‌گذاری کند اما این ملک متاسفانه به اتباع خارجی واگذار شد که طبق قانون، واگذاری ملک غیرمعقول به اتباع خارجی ممنوع است.

سراج با بیان اینکه این قرارداد ابطال و زمین به کشور بازگردانده شد، گفت: در آینده نزدیک اجرای احکام این ملک را که قیمت آن 20 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، به منطقه آزاد کیش برمی‌گرداند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ایران عضو «آمبودزمان» (مراجع و نهادهایی که به شکایات مردم از دستگاه‌های اداری رسیدگی غیرقضایی می‌ کنند) آسیایی و جهانی است و با کشورهای زیادی از جمله ارمنستان تفاهم نامه امضا کرده است، گفت: سال گذشته در سفر به ارمنستان قراردادی به امضا رسید و برای اجرایی شدن تفاهم نامه از مقامات بازرسی این کشور دعوت کردیم که به ایران بیایند.

وی ادامه داد: رییس جمهوری به ارمنستان سفر کرده و تفاهم نامه‌هایی امضا شده و وزرای ما به این کشور سفر داشتند.

سراج با بیان اینکه استرداد روادید بین دو کشور لغو شده و تعداد زیادی از هموطنان ما به ارمنستان سفر می کنند، اظهارکرد: حمایت از اتباع ما به کشورهایی که سفر می کنند یکی از بندهای تفاهم نامه است؛ سالانه ١٠٠ هزار نفر به ارمنستان سفر می کنند که به دلیل آشنایی نداشتن با قوانین این کشور ممکن است برخی از آنها با مشکلاتی مواجه شوند.

وی افزود: موفق شدیم تعداد زیادی از بازداشت شدگان را به کشور بازگردانیم و توسط وزیر دادگستری قرارداد استرداد مجرمان امضا شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.