تلاش های ناموفق رژیم پهلوی در تغییر الفبای ملت ایران ناکام ماند

 امام جمعه موقت کیش به تلاش های مذبوحانه رژیم پهلوی برای کشف حجاب ، تغییر تاریخ و همچنین الفبای ملت ایران اشاره کرد و گفت : این تلاش ها با اراده و استواری مردم و همچنین هدایت امام راحل(ره) ناکام ماند.

 حجت الاسلام رحمان یوسف پور در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور زندگی با گرامیداشت یاد شهدای هسته ای و شهدای جنگ تحمیلی گفت : در مقابل همه شهدا سر تعظیم فرود می آوریم ، مگر می توان قهرمانی های دفاع مقدس را نوشت و بیان کرد .
وی به شهادت شهید والا مقام علم الهدی و یارانش در ابتدای جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: ذرات خاک هویزه بر مظلومیت این بزرگمردان شهادت می دهد .
حجت الاسلام یوسف پور با یادآوری قیام خونین مردم سلحشور، علما، مراجع و طلاب حوزه علمیه قم در19 دی ماه سال 1356 گفت : به دنبال درج مقاله توهین آمیز ساواک در روزنامه اطلاعات مردم قم و دیگر شهرها بپا خاستند و بدون هیچ واهمه ای، استوار و محکم گوش به فرمان امام خود سپردند و با هدایت ایشان به جایگاهی رفیع دست یافتند.
وی به دیدار رضا شاه در 17 دی ماه سال 1314 با کمال آتاتورک در ترکیه اشاره کرد و گفت : این نشست منجر به اتخاذ تصمیماتی بر علیه اسلام شد ، رضا شاه تلاش کرد تا الفبای ملت ، تاریخ ایران و تعطیلی هفته را از جمعه به یکشنبه تغییر دهد ، به رغم تمامی تلاش ها برای بی حجاب کردن زنان ایرانی و کشتار مردم در مسجد گوهر شاد به خواسته های خود دست نیافتند.
امام جمعه موقت کیش یکی دیگر از مناسبتهای ماه ربیع الثانی را قیام توابین عنوان کرد و گفت : پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) عده ای به نام توابین به خونخواهی آن حضرت برخاستند اما تعداد زیادی از آنها به شهادت رسیدند ، برای رسیدن به نتیجه باید هر کاری را در زمان خود انجام داد.
وی با تسلیت رحلت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: چهار تن از امامان بزرگوار درباب فضیلت زیارت آن حضرت بیاناتی ایراد کردند و ملاصدرا نیز در این زمینه گفته است ،'هر گاه در مسائل علمی به مشکلی برخورد می کردم با حضور در مزار حضرت معصومه(س) و خواندن نماز پاسخ خود را می گرفتم' .
حجت الاسلام یوسف پور به چرایی آفرینش این جهان پرداخت و گفت : خداوند جهان هستی را برای راحتی ، آسایش و امنیت انسان آفریده و این موضوع نیز در قرآن و سوره های مختلف تاکید شده است ، خداوند در قرآن می فرماید ،ما آسمان ها و زمین ها را بی جهت و باطل نیافریدیم.
وی به وجود قانونی در علم فلسفه اشاره کرد و افزود : برای هر چیز چهار علت مادی ، ماهوی ،صوری و غائی متصور است ، علت فاعلی این جهان خداوند و علت صوری آن نظام هستی حاکم بر جهان است و هرچه آفریده شده نیز برای آسایش و رفاه آدمی است .
خطیب جمعه کیش به بیان اهداف آفرینش انسان از منظر برخی سوره های قرآن پرداخت و افزود : یکی از هدف های خداوند از آفرینش انسان این است که بداند کدامیک از انسان ها اعمال نیکویی دارند.
وی به نزول 150 آیه قرآن در مورد امتحان و ابتلاء انسان اشاره کرد و گفت : هدف دوم از آفرینش انسان برای امتحان است و انسان باید صبر پیشه کند چرا که در پس هر رنجی گنج نهفته است ، امام حسن عسکری (ع) در این مورد می فرمایند که هیچ بلایی نیست مگر در کنار آن نعمتی وجود دارد .
امام جمعه موقت کیش معرفت و شناخت را هدف سوم برای آفرینش انسان عنوان کرد و گفت : خداوند آسمان ها و زمین را آفرید تا بدانید خداوند محیط بر همه چیز است و عالم محضر خداست .
وی دیگر هدف خلقت انسان را دین خواند و افزود: در آیه 61 سوره هود آمده است ؛خداوند شما را آفرید و آبادانی زمین را به شما واگذار کرد بنا براین باید استعداد و قابلیت های خود را در این عمر محدود به نمایش بگذارید.
خطیب جمعه کیش تاکید کرد : انسان در این عمر محدود ،وظیفه دارد نقش خود را به درستی ایفا کند و تاثیر گذار باشد .
حجت الاسلام یوسف پور هدف دیگر از خلقت انسان را توجه آدمی به لطف و عنایت الهی دانست و گفت : عنایت خداوند به بنده گانش بیش از مهر مادری است .
وی اظهار کرد : در روایتی آمده است خداوند انسان را آفرید تا خدا را بشناسد و از عبادت دیگران بی نیاز باشد .
امام جمعه موقت کیش به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت : کسی که خصلت آن تقوا و پاکی ، سرشت او احسان و کریم بودن و خلق و خوی وی بردباری و صبر باشد دوستداران زیادی دارد.
وی یاد و خاطره جهان پهلون تختی این نام آور عرصه ورزش را گرامیداشت وشهادت میرزا محمد تقی خان امیر کبیر را تسلیت گفت.
نماز جمعه این هفته با حضور مردم مومن و ولایتمدار کیش در مصلای بزرگ جزیره برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.