امام جمعه کیش : هدف آمریکا از نشستن در پای میز مذاکره گرفتن امتیاز است

 امام جمعه کیش با بیان اینکه امروز در مقابله جدی با استکبار جهانی هستیم و این مقابله تمام نشدنی است افزود : اینکه آنها می خواهند در میز مذاکره باشیم به دنبال امتیاز گرفتن برای خود هستند.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا و روز ملی شدن فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: فناوری هسته ای یکی از دستاوردهای بزرگ جوانان کشور است که توانستند بدون اتکا به استکبار جهانی به آن دست یابند .
وی با بیان اینکه امروز ما در مقابله جدی با استکبار جهانی هستیم و این مقابله تمام شدنی نیست افزود : اگر آنها می خواهند ما در میز مذاکره باشیم به دنبال گرفتن امتیاز برای خود هستند که بخشی از آن را در مذاکرات برجام شاهدیم ، هرکس که در این کاخ سیاه در راس قدرت قرار می گیرد از دیگری بدتر است .
خطیب جمعه کیش گفت: با ظالم ، سارق و کسانی که دست به هر کاری می زنند نمی توان کنار آمد.
حجت الاسلام علیدادی به برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که خداوند کمک کند تا در دو آزمون انتخابات سربلند و سرافراز بیرون آئیم.
وی گفت : نامزدها برنامه های خود را ارائه کنند اما نه به هر بهایی ، اگر رای آوردند که توفیق خدمت به مردم پیدا کرده اند و اگر مردم آنها را انتخاب نکردند مسئولیتی به گردن آنها نیست.
خطیب جمعه کیش در مورد نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : امیدواریم در سال جاری دو مشکل اجتماعی بیکاری و رکود با همت و تلاش مسئولان از میان برداشته شود.
حجت الاسلام حسن علیدادی با تبریک فرارسیدن ۱۳ رجب میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت : حکومت علوی بهترین الگوی رفتاری برای انسان ها و برای مسئولانی است که می خواهند علوی فکر و عمل کنند .
وی تصریح کرد: در حکومت علوی داشتن تشریفات فلج کننده است وحکومت علوی با تشریفات زائد مخالف است.
خطیب جمعه کیش با اشاره به برخورد و رفتار امام علی (ع) در زمان حکومت با مردم و مراجعه کنندگان گفت: حاکمان علوی باید به رفتار امام علی(ع) بامردم و بیت المال دقت کنند و ببینند آن حضرت از چه منظری به قدرت نگاه می کردند.
وی به نگاه حضرت علی (ع) به بحث قدرت و موضوع بیت المال اشاره کرد و گفت : این نگاه و نحوه حکومت علوی دستورالعملی برای سیاسیون است که می خواهند در انتخابات پیش رو شرکت کنند.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برخورد و رفتار حضرت علی (ع) با مردم و مراجعان در دوران حکومت خود گفت : برخی از شهروندان با حضرت با بدترین شکل برخورد می کردند اما اینکه آن حضرت با آنان چگونه رفتار می کرد بسیار مهم است .
حجت الاسلام علیدادی افزود : در نگاه علوی و در همه ابعاد حکومت ،در برخورد با مردم و وظایف مردم نسبت به حاکمان و بالعکس دستور العمل داریم که حاکمان باید به رفتار آن حضرت توجه کنند و آن را در دستور کار خود قرار دهند .
امام جمعه کیش عهدنامه مالک اشتر را دستور العمل حضرت علی (ع) به یکی از استانداران خود دانست و گفت : این عهدنامه مهمترین دستور برای حکومت دنیای امروز است و غربیان نیز اذعان دارند که دستورالعمل منشور سازمان ملل که توسط بیش از 99 کشور و حقوقدان تنظیم شده است به گرد دستورالعمل حکومت امیرالمومنین (ع) به یکی از استانداران خود نمی رسد.
وی با تسلیت وفات حضرت زینب (س) این بانوی گرانقدر جهان اسلام گفت : او شخصیتی بود که توانست در کنار امام سجاد(ع) پیام انقلاب شکوهمند حسینی را به بهترین وجه به آیندگان منتقل کند .
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز کیش به فرا رسیدن ایام معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت : مردم این روزها را غنیمت بشمارند زیرا اعتکاف عبادتی برجسته و جایگاه ارزشمندی در تربیت دینی و تقویت معنویت انسانها دارد.
خطیب جمعه کیش در ادامه ،سالروز شهادت صیاد شیرازی و شهید آوینی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ،رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور ایران تسلیت گفت .
حجت الاسلام علیدادی در ادامه با تبریک سال نو ، از کارکنان ستاد نوروزی ،مدیر عامل منطقه آزاد کیش ، نهادهای نظامی و انتظامی ، ادارات و بخش خصوصی و تمام کسانی که تلاش کردند تا امنیت و اسایش را برای گردشگران در تعطیلات نوروز فراهم سازند ،قدردانی کرد .
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه کیش به برکات و ویژ گی های روزه اشاره کرد و گفت : یکی از این برکات ، آثار اجتماعی آن در جامعه است .
وی با بیان اینکه روزه گرفتن تنها برای خداست افزود : روزه آزمونی برای اخلاص بندگان خداست.
حجت الاسلام علیدادی افزود: یاد خدا بصورت همیشگی جهل ها و غفلت ها را از بین می برد.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم مومن در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.