حضور مردم در انتخابات ضریب امنیت و اقتدار نظام را افزایش می دهد

 امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه حضور افراد در پای صندوق های رای بزرگترین خدمت به نظام اسلامی است افزود : حضور حداکثری مردم در این رخداد مهم ضریب امنیت و اقتدار نظام را افزایش می دهد.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور زندگی توصیه کرد .
وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است بر حضور حداکثری مردم در این انتخابات سرنوشت ساز تاکید کرد.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد : هر فردی که در پای صندوق های رای حاضر می شود بزرگترین خدمت را به نظام اسلامی می کند و ضریب امنیت واقتدار نظام را افزایش می دهد .
وی یکی دیگر از وظایف مردم را انتخاب فرد اصلح عنوان کرد و گفت : انتخاب بهترین ها وظیفه دینی و شرعی است و مردم باید هوشمندانه این انتخاب را انجام دهند .
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه برای انتخاب اصلح باید به تقوای افراد ، مناظره ها ، عملکردها و افرادی که در تیم یک نامزد فعالیت می کنند توجه کرد افزود : باید تمامی این مولفه ها را کنار هم گذاشت و یا از افرادی امین برای انتخاب فرد اصلح کمک گرفت .
وی تاکید کرد که مسئولان نیز وظیفه دینی و شرعی دارند تا بستر لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور ، حماسی و آبرومند و در تراز نظام جمهوری اسلامی فراهم کنند .
امام جمعه کیش با بیان اینکه در صحنه های سیاسی خدا ، تقوا و آخرت را فراموش نکنیم افزود : چرا برای دنیای دیگران لجاجت و دنیای خود را خراب می کنیم .
حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد : شما مسلمانان تابع عدل و حق هستید بنابراین وظیفه دارید در هر خطی که هستید نقاط ضعف و قوت را ببینید .
خطیب جمعه کیش در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه کیش با گرامیداشت یاد شیخ صدوق و شیخ کلینی دو شخصیت برجسته در عالم فقه و فقاهت گفت: ایران در سایه اسلام غیر از ایران قبل از اسلام است که بهترین منبع برای مطالعه در این زمینه کتاب 'خدمات متقابل اسلام و ایران ' نوشته استاد شهید مرتضی مطهری است.
وی یکی از خدمات اسلام به ایران را علم و علم آموزی دانست و گفت : علم آموزی بین اقشار مختلف گسترش پیدا کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد شیخ کلینی ها ، شیخ صدوق ها ،ابن سیناها ، خواجه نصیرالدین طوسی ها، زکریای رازی ها و خوارزمی ها حق درس خواندن نداشتند .
خطیب جمعه کیش گفت : هر 10 کتاب معتبر جهان اسلام ، چهار کتاب اصلی تشیع و شش کتاب اهل سنت توسط علما و دانشمندان اسلامی درسایه اسلام نوشته شده است .
وی تصریح کرد : اگر سایه اسلام در کشور وجود نداشت از این آثار معتبر نیز خبری نبود .
حجت الاسلام علیدادی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانان کشور بدانند هر تغییر و تحولی در کشور در طول تاریخ اتفاق افتاده و تاریخ ساز شد با حضور نسل جوان بوده است .
به گزارش ایرنا ، وی یاد آور شد : در هشت سال دفاع مقدس دلیر مردی های جوانان آنها را سرافراز میدان کرد و تعدادی از آنها فرماندهی لشکر و تیپ ها را بر عهده داشتند که بسیار خوب مدیریت کردند و امروز نیز این جوانان هستند که در جبهه مقاومت با شجاعت هر چه تمام حضور دارند و مقاومت آنها کمر استکبار جهانی را شکسته است .
خطیب جمعه کیش تاکید کرد : باید قدر جوانان جامعه را دانست و جوانان هم باید قدر خود و دوران جوانی را بدانند و از فرصت های بدست آمده بهترین استفاده را کنند.
امام جمعه کیش به روز جهانی هلال احمر اشاره کرد و گفت: این نهاد خدمات ارزشمندی را انجام داده است و در زمان بحران همواره در خط مقدم خدمت رسانی قرار دارد .
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه نیروهای هلال احمر در شرایط سخت به کمک مردم می شتابند افزود : این نهاد ،مردم ایثارگری را در بین خود دارد که نیروی اصلی آنان در صحنه های خدمت رسانی هستند .
وی با اعلام اینکه هلال احمر آمادگی برگزاری کلاسهای آموزشی برای مردم را دارد گفت : خوب است مردم در این کلاس ها شرکت کنند تا بتوانند در روزهای سخت به هموطنان خود کمک کنند .
امام جمعه کیش با تبریک 11 اردیبهشت روز جهانی کار و گارگر گفت : کارگرانی که در محل کار خود حاضر می شوند در میدان جهاد هستند و در یکی از روایات آمده است ' کسی که برای معیشت خانواده تلاش می کند پاداش فردی را دارد که در خط مقدم جبهه مبارزه می کند '.
وی با قدردانی از مدیرعامل منطقه آزاد کیش در توجه ویژه به کارگران زحمتکش در کیش گفت: زیبایی ها و فضای سبز و خرمی این جزیره مرهون تلاش کارگران است .
خطیب جمعه کیش توضیح در خصوص وضعیت آموزش و پرورش کیش را به بعد از انتخابات موکول کرد.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از مسئولان و مردم در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهموری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.