در آستانه برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
(29 اردیبهشت ماه سال جاری) شبکه های مجازی و کانال های تلگرامی به ابزاری آسان و پر بیننده برای ارائه برنامه ها و معرفی برخی نامزدها در کیش تبدیل شده است .

، در آستانه برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
(29 اردیبهشت ماه سال جاری) شبکه های مجازی و کانال های تلگرامی به ابزاری آسان و پر بیننده برای ارائه برنامه ها و معرفی برخی نامزدها در کیش تبدیل شده است .
به رغم اینکه تا آغاز رسمی تبلیغات برای نامزدهای شوراها (21 اردیبهشت ) ماه چند روزی باقی مانده است،تعدادی از این نامزدها و هواداران آنها اقدام به تبلیغ در شبکه های مجازی می کنند تا به هر ترتیب بتوانند از فرصت بیشتری برای تبلیغ بهره مند شوند .
این امر در روزهای اخیر در حالی انجام گرفته است که این نامزدها شعار قانون گرایی سر داده و در تبلیغات خود مدعی قانون مداری و رعایت حقوق شهروندان و گرفتن مطالبات آنها هستند اما اقدام اخیر آنها چیزی جز بی قانون ،رعایت نکردن موازین و اجحاف در حق دیگر رقیبان نیست .
بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر از 21 اردیبهشت آغاز می شود و تا 27 ماه جاری ادامه دارد و طبق اعلام مسئولان هرگونه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان تعیین شده در فضای مجازی و واقعی غیرقانونی است و با متخلفان نیز برخورد می شود.
بر اساس ماده 2 دستورالعمل فعالیت های تبلیغی انتخابات در فضای مجازی، تبلیغات انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی محدود به زمان مقرر در قوانین و مقررات مربوطه بوده و هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان کاندیداتوری خارج از زمان مجاز و قانونی در این فضا ممنوع است.
شروع زودهنگام تبلیغات قبل از آغاز زمان قانونی از سوی ستاد انتخابات کشور، جرم تلقی و از سوی نهادهای ذی صلاح به آن رسیدگی می شود تا حق نامزدهایی که قانون مدارانه در انتظار زمان تبلیغات قانونی هستند تضییع نشود.
گروه های نظارتی و کنترلی و همچنین کمیته پیشگیری از تخلفات بخشداری ، تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجاری را باجدیت رصد می کنید و از تمامی کاندیداهای انتخابات و هواداران آنها نیز خواسته شده ضمن پرهیز از تبلیغات زودهنگام در فضای حقیقی و مجازی در چارچوب موازین قانونی حرکت کنند.
برخی از نامزدهای انتخابات شورا با اعلام نارضایتی از عمل نامزدهایی که پیش از زمان مقرر تبلیغات را اغاز کرده اند می گویند این حرکت ضایع کردن حق دیگر نامزدهای انتخابات شورای اسلامی است.
نهادهای قضایی تخلفات انتخاباتی را بدون اغماض و جانبداری رسیدگی می کنند.
بخشدار کیش نیز روز گذشته در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده بود که هر گونه تبلیغ برای شوراها در فضای مجازی ،حقیقی و نشریات تا پیش از زمان تعیین شده ممنوع است و در صورت بروز تخلف، کمیته پیشگیری از تخلفات موضوع را پیگیری و بر اساس مقررات و قانون با متخلفان برخورد می شود .
احمد زاهدی از همه هواداران نامزدهای ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته است تا تنها در چارچوب قانون و مقررات تبلیغ کنند و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.
بخشدار کیش گفت : تخلفات به بخشداری گزارش می شود و پس از آن مراجع ذی ربط به آن رسیدگی خواهند کرد.
رئیس دادگستری کیش نیز هفته گذشته اعلام کرد که شعبه ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کیش تشکیل شده است.
محمد شنبه زاده با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی رصد و با تخلفات برخورد می شود افزود : تبلیغات و شروع فعالیت ستادها پیش از اعلام زمان رسمی ، شعارنویسی علیه یکدیگر ، نصب پارچه نوشته قبل از انتخابات ، اخلال در نظم عمومی ،استفاده از فضای مجازی به عنوان فضایی امن برای تخریب و توهین به یکدیگر ،خرید و فروش آرا ، تشویق و ترغیب افراد به رای دادن به افرد خاص و استفاده از اموال عمومی و دولتی در جهت شخص یا افراد خاص از جمله تخلفات انتخاباتی است .
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال جاری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.