آغاز تبلیغات نامزدهای شوراها / بیش از 600 نفر به صورت مستقیم درانتخابات فعالند

بخشدار کیش با اعلام اینکه مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای شورای های اسلامی شهر و روستا از بامداد امروز پنجشنبه آغاز شده است افزود : بیش از 600 نفر به صورت مستقیم در انتخابات فعال هستند.

احمد زاهدی روز پنجشنبه در حاشیه دومین جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان بخشدار ، بازرسان ، اعضای شعبه و هیات های اجرایی اظهار کرد : بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت کشور ،مجریان انتخابات در همه رده ها باید آموزش های لازم را ببینند و فرآیند های انتخاباتی را به صورت تئوری بگذارنند.
وی با اطمینان از اینکه همه اعضای فعال در انتخابات بر اساس قانون فعالیت خواهند کرد از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی دقیق به مشارکت هر چه پر شور تر مردم در این زمینه کمک کنند .
*تعداد و محل شعب اخذ رای در کیش مشخص شد
بخشدار کیش در پاسخ به این سئوال که در این دوره چند شعبه فعال خواهند بود ؟به ایرنا گفت : 24 شعبه در این دوره از انتخابات در بخش کیش فعال است که از این تعداد 21 شعبه در کیش،دو شعبه در جزیره لاوان( ثابت و سیار ) ویک شعبه هندورابی مستقر خواهد بود.
زاهدی اظهار کرد : در اجرای ماده 43 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 17 آئین نامه اجرایی و پیرو جلسه هیات اجرایی انتخابات بخش کیش، تعداد و محل استقرار شعب ثبت نام و اخذ رای مشخص شد .
وی افزود : از 24 شعبه در نظر گرفته شده 17 شعبه ثابت در مساجد ، مدارس ، بازارها ، هتل ، فرودگاه ، فرهنگسرا در نظر گرفته شده است و چهار شعبه نیز سیار هستند .
بخشدار کیش گفت : از دو شعبه در نظر گرفته شده در لاوان یک شعبه سیار به سمت سکوهای نفتی و یک شعبه ثابت در مدرسه امام سجاد (ع) واقع در روستای لز است .شعبه ثابتی هم در مسجد جامع هندورابی در نظر گرفته شده است .
معاون فرماندار بندرلنگه و مربی این کارگاه آموزشی نیز با تاکید بر اینکه این جلسه در راستای شفاف سازی و اجرای هر چه بهتر قانون برگزار شد گفت : یکی از رویکردهای که به دنبال آن هستیم توجه به آموزش است که این مهم زمینه ساز برگزاری انتخاباتی با شکوه و سالم خواهد بود.
مراد زرهی تصریح کرد : هر چه بحث آموزش قوی تر و جدی تر باشد و اعضای فعال در انتخابات با دستورات و مقررات بهتر آشنا باشند انتخاباتی بدون خطا خواهیم داشت .
وی افزود : تا قبل از برگزاری انتخابات جلسات دیگری برگزار خواهیم کرد تا تمامی نکته های آموزشی به عوامل دست اندرکار داده شود تا همه در روز انتخابات با تسلط کامل در خدمت شهروندان باشند .
زرهی اظهار کرد : آخرین جلسه مشترک میان عوامل اجرایی و نظارت نیز هفته آینده برگزار خواهد شد .
دبیر ستاد انتخابات کیش نیز با تاکید بر اینکه هیات اجرایی باید به قانون و مقرارت اشراف کامل داشته باشند افزود : در این جلسه به شرح وظایف تمام اعضای شرکت کننده و تعامل سازنده با یکدیگر و همچنین مقررات قانونی در شعبه پرداخته شد .
عبادالله پاکدامن تصریح کرد : هیات اجرایی باید به قانون و مقررات اشراف کامل داشته باشد تا بتوانیم انتخاباتی پرشور و بدون خطا برگزار کنیم .
وی حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را مشت محکمی بر دهان دشمنان دانست و گفت : به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم در سرنوشت خود و کشور نقش آفرینی کنیم .
پاکدامن با تاکید بر اینکه همه نامزدها به معرفی برنامه های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر جلوگیری کنند تاکید کرد : تمامی عوامل انتخابات نیز باید از هر گونه تخلف ،
یا تخریب نامزدها در روند برگزاری این رویداد سرنوشت ساز و مهم بپرهیزند .
در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی 31 نامزد انتخابات شورای شهر کیش ، ،جزیره لاوان 11 نفر و شش نامزده جزیره هندورابی فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کردند .
همچنین اسامی نامزدهای میان دوره ای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان های بندرلنگه ، بستک و پارسیان نیز مشخص شده است و 12 نفر در این دوره با هم رقابت خواهند کرد.
علاوه بر نامزدهای شورای شهر ، 12 نفر در بندرلنگه در انتخابات میان دوره ای مجلس رقابت خواهند کرد .
مهلت تبلیغات قانونی شوراهای شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه 96 بوده و روز 28 اردیبهشت نیز باید همه از قانون سکوت تبلیغاتی تبعیت کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
جزیره کیش با حدود 36 هزار نفر جمعیت و با مساحت حدود 91.5 کیلومتر مربع در جنوب غربی بندر عباس مرکز استان هزمزگان قرار گرفته است .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.