رای گیری در کیش آغاز شد

 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم و به منظور انتخاب نامزد مورد نظر در جزیره کیش آغاز شد .

 شعبه های رای گیری در جزیره کیش همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی از هشت صبح امروز جمعه باز شدند و اقشار مختلف مردم از همان ساعات اولیه در شعبه های مختلف حاضر شدند تا بار دیگر حماسه ای ماندگار را در دفتر تاریخ انقلاب ثبت کنند.
جزیره کیش ترکیبی از اقوام مختلف ترک ، کرد ، فارس ، عرب ، شیعه و سنی است که با همدلی و همراهی در کنار یکدیگر در این حماسه پرشور شرکت می کنند.
انتخابات در کیش در فضایی کاملا آرام در حال برگزاری است .
در بخش کیش که شامل جزایر کیش ، هندورابی و لاوان است 24 شعبه ( 19 شعبه ثابت و پنج شعبه سیار ) برای اخذ رای شهروندان در نظر گرفته شده است .
به گفته بخشدار کیش ،در این دوره 2 صندوق ثابت و سیار برای جزیره لاوان و یک شعبه در جزیره هندورابی مستقر خواهد بود که اقدامات لازم برای انتقال صندوق به جزایر نیز صورت گرفته است .
شعبه های ثابت در مساجد ، مدارس ، بازارها ، هتل ها ، فرودگاه و فرهنگسرا مستقر هستند .
برای شرکت در انتخابات و دادن رای، داشتن شناسنامه الزامی است اما همراه داشتن کارت ملی الزامی نیست وشرکت کنندگان تنها با ارائه کد ملی و شناسنامه می توانند در رای گیری شرکت کنند.
احمد زاهدی اعلام کرد : در هر شعبه سه صندوق رای وجود دارد و شرکت کنندگان سعی کنند تا در ساعات ابتدایی اخذ رای به شعب مراجعه کنند و نخست برگ رای ریاست جمهوری ، سپس برگه ویژه انتخابات مجلس و در پایان ،رای اعضای شورای شهر را به صندوق بیاندازند.
بخشدار کیش تصریح کرد : پس از پایان رای گیری نتایجی قابل قبول است که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور و از طریق رسانه های رسمی در اختیار مردم قرار گیرد و سایر اخبار و نتایج اعلام شده غیر واقعی است و اعتباری ندارد .
به گزارش ایرنا ، از بین جمعیت حدود 36 هزار نفری کیش ، بیش 25 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند .
در این دوره از انتخابات برای شوراهای اسلامی شهر کیش، 31 نفر ، جزیره لاوان 10 نفر و شش نامزد از جزیره هندورابی شرکت کرده اند .
علاوه بر نامزدهای شورای شهر ، 12 نفر در بندرلنگه در انتخابات میان دوره ای دهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان بندرلنگه ، بستک و پارسیان در مجلس ثبت نام کرده بودند که با انصراف پنج نفر، هفت نفر در این دوره با هم رقابت خواهند کرد .
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است .
زاهدی با اعلام اینکه از تمامی ظرفیت های اجرایی و امکانات جزیره کیش در راستای حضور پرشور مردم در این مرحله از انتخابات استفاده کرده ایم تاکید کرد : هیچ تغییری در روند اجرای انتخابات صورت نگرفته است و بیش از 600 نفر مسئولیت ثبت رای را در بخش کیش بر عهده دارند .
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده وفاصله آن از راه دریا تا بندرعباس 300 کیلومتر است .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.