اعضای شورای اسلامی روستای لاوان و هندورابی مشخص شدند

 بخشدار کیش اسامی نهایی شورای اسلامی روستای لز لاوان و جزیره هندورابی را اعلام کرد.

احمد زاهدی روز یکشنبه با اعلام اینکه شمارش آراء سه انتخابات ریاست جمهوری ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در جزیره کیش به پایان رسیده است به ایرنا گفت : کل آراء ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری در کیش 27 هزار و 78 رای بوده که از این تعداد 26 هزار و566 رای صحیح گزارش شده است .
وی اعلام کرد : از میان آراء صحیح ، 18 هزار و 984 رای متعلق به دکتر حسن روحانی ، 7 هزار و 33 رای متعلق به سید ابراهیم رئیسی ،169 رای به مصطفی میر سلیم و 80 رای به مصطفی هاشمی طباء تعلق داشت .
بخشدار کیش در مورد میزان آراء باطله ریاست جمهوری گفت : از بین کل آراء ماخوذه 512 رای باطل اعلام شده است .
بخشدار کیش با بیان اینکه آمار نهایی شورای اسلامی روستا جزیره لاوان اعلام شده است ؛ گفت : کل آراء ماخوذه یک هزار و 198 رای ،آراء صحیح یک هزار و 138و تعداد برگ رای های باطله 60 رای گزارش شده است .
وی اظهار کرد : با توجه به اینکه اعضای اصلی شورای روستا سه نفر و اعضای علی البدل دو نفر تعیین شده اند افزود : علی احمدی با 657 رای ، طارق چرونده با 434 رای و یوسف دیودار با 420 رای به عنوان سه نفر اصلی ترکیب شورای روستای لز لاوان انتخاب و محمد جزایری با 412 و اسحاق باقی با 291 رای به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.
بخشدار کیش در خصوص اسامی نهایی شورای اسلامی روستای جزیره هندورابی نیز گفت : محمد هندورابی زاده با 34 رای ، فهد هندورابی زاده با 24 رای و حسن هندورابی زاده با 24 رای به عنوان اعضای اصلی و یعقوب حاجی زاده با 20 رای و حسن کلانی با 13 رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
بخشدار کیش مشارکت مردم در سه انتخابات برگزار شده را بیش از 80 درصد اعلام کرده و گفت : تخلف آشکار و خاصی گزارش نشد و بیشتر آن اشتباهات انتخاباتی بود که با تذکر رفع شد .
وی اظهار کرد : با همکاری نیروی انتظامی امنیت کامل در زمان برگزاری انتخابات برقرار بود.
در بخش کیش که شامل جزایر کیش ، هندورابی و لاوان است 24 شعبه ( 19 شعبه ثابت و پنج شعبه سیار ) برای اخذ رای شهروندان در نظر گرفته شد.
در این دوره 2 صندوق ثابت و سیار برای جزیره لاوان و یک شعبه در جزیره هندورابی مستقر خواهد بود که اقدامات لازم برای انتقال صندوق به جزایر نیز صورت گرفت .
به گزارش ایرنا ، از بین جمعیت حدود 36 هزار نفری کیش ، بیش 25 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند .
در این دوره از انتخابات برای شوراهای اسلامی شهر کیش، 31 نفر ، جزیره لاوان 10 نفر و شش نامزد از جزیره هندورابی شرکت کردند .
علاوه بر نامزدهای شورای شهر ، 12 نفر در بندرلنگه در انتخابات میان دوره ای دهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان بندرلنگه ، بستک و پارسیان در مجلس ثبت نام کرده بودند که با انصراف پنج نفر، هفت نفر در این دوره با هم رقابت کردند .
زاهدی با اعلام اینکه از تمامی ظرفیت های اجرایی و امکانات جزیره کیش در راستای حضور پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده وفاصله آن از راه دریا تا بندرعباس 300 کیلومتر است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.