منتخب مردم بندرلنگه، و بستک در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام مناطق آزاد در کشور به استثنای کیش و قشم تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در محدوده تمام استان مجاز است به جز هرمزگان که باید این تبعیض برداشته شود.

ناصر شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره اولویت ها و برنامه های خود برای توسعه منطقه غرب هرمزگان گفت: استان هرمزگان یکی از معدود استان های کشور است که خداوند متعال همه ظرفیت ها وفرصت ها را به صورت یکجا در اختیار آن قرار داده است به طوری که در غرب هرمزگان پالایشگاه، نفت، معدن  وجود دارد و از نعمت دریا نیز برخورداریم.

منتخب مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت های خدادادی به نحو مطلوب استفادهکنیم، افزود: معتقدم که می توان از این ظرفیت ها و فرصت هایی که وجود دارد،به نحو مطلوب بهره گیری کرد.

نباید در استان هرمزگان بیکار داشته باشیم

شریفی با اشاره به اینکه به طور طبیعی بخشی از این ظرفیت ها نیروی انسانی است،خاطرنشان کرد: نباید در چنین استانی با این همه ظرفیت بیکار داشته باشیم و این منطقه به عنوان منطقه محروم قلمداد شود.

برخی از بنادر رو به نابودی است

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان درغالب بخش ها از متوسط کشوری عقب و در زیر ساخت ها دچار مشکل هستیم، افزود: بسیاری از بنادر ما 40 سال قبل صاحب گمرک و اسکله بود اما امروز رو به نابودی است.

بندر لنگه، روزی لنگه دنیا بود

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: بندر لنگه، روزی لنگه دنیا بوده اما امروز به چنین روزی افتاده است که نتوانسته ایم زیر ساخت های لازم را برای توسعه این شهرستان  فراهم کنیم.

در حوزه صید و صیادی حرف های بسیاری برای گفتن داریم

وی با بیان این اینکه باید زیر ساخت های بندری بندر لنگه تکمیل و لایروبی حوضچه ها برای پهلوگیری کشتی های بالای 10 هزار تن باید در بندرلنگه انجام شود، تصریح کرد: در حوزه صید و صیادی حرف های بسیاری برای گفتن داریم اما متاسفانه نتوانسته ایم به داد صیادان بومی منطقه برسیم و کشتی های بزرگ و با امکانات و تجهیزات تمام صنعتی از چین و هند که در این منطقه تردد می کنند، زیستگاه دریایی ما را نابود کرده است.

لزوم برنامه ریزی برای بکارگیری جوانان تحصیلکرده بومی در صنایع استان

وی افزود: باید برای اشتغال جوانان فکری کرده و به گونه ای سیاست گذاری کنیم که برای منطقه از نیروهای تحصیل کرده و متخصص خود همان مناطق استفاده کرده و برای صنایع موجود در منطقه از جمله پالایشگاه لاوان و صنایع بزرگ موجود در غرب استان از نیروهای بومی استفاده شود.

باید درعمل به شعار تولید و اشتغال جامه عمل پوشاند

شریفی با اشاره به اینکه باید بتوانیم از ظرفیت های موجود به خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده و بهره گیری کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام گذاری کردند از این رو باید در عمل به این شعار جامه عمل بپوشانیم.

تلاش برای هدایت اعتبارات ملی به سمت هرمزگان

وی با بیان اینکه باید با تلاش و رایزنی هایی که انجام می گیرد اعتبارات ملی را به سمت هرمزگان هدایت کنیم تاکید کرد: متاسفانه درحال حاضر در زیر ساخت هایی همچون راههای ارتباطی و آبرسانی مشکل داریم وبسیاری از روستاهای ما فاقد آب شرب و بهداشتی هستند.

تا زمانی که زیرساخت ها فراهم نشود نمی توان از تولید صحبت کرد

شریفی با تاکید بر اینکه تا زمانی که زیر ساخت ها فراهم نشود نمی توانیم از تولید و اشتغال صحبت کنیم، گفت: این مسئله نیازمند عزم جهادی و نگاه بلندی است و تمام هم و غم ما این خواهد بود که بتوانیم مطالبات به حق مردم را پاسخگو باشیم و با تعامل خوبی که با دولت خواهیم داشت، به دولت دوازدهم کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می فرمایند بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است، این پیام دارد یعنی هر چه بیشتر در عرصه خدمت به مردم تلاش کنیم به معنای این است که در حال مبارزه با آمریکا هستیم.

استان هرمزگان از منافع منطقه آزاد بودن کیش و قشم بهره مند نیست

منتخب مردم بندرلنگه، بستک ، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا استان هرمزگان  از ظرفیت منطقه آزاد کیش و قشم بهره برده است؟ گفت: متاسفانه پاسخ، منفی است چراکه  مناطق آزاد کشور تبدیل به حیاط خلوت دولت ها شده و به اساس نامه آن ها توجهی نمی شود و این مناطق تبدیل به بازاری برای فروش زمین و واردات کالا شده اند.

ضرورت تعلق درصدی از درآمد مناطق آزاد به مناطق پیرامونی

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید درصدی از درآمد مناطق آزاد صرف مناطق پیرامونی و  روستاها و شهرهای اطراف آن شود که متاسفانه اتفاق نمی افتد.

شریفی خاطرنشان کرد: در تمام مناطق آزاد در کشور به استثنای دو منطقه کیش و قشم تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در محدوده تمام استان مجاز است به جز هرمزگان که باید این تبعیض برداشته شود و باید قانون برای همه یکسان باشد.

 دلیل  محرومیت استان برخی بی عدالتی ها است

منتخب مردم بندرلنگه، بستک ، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زیبنده استانی همچون هرمزگان نیست که نام محرومیت را داشته باشد و ما به دلیل بی عدالتی محروم هستیم و مردم از تبعیض  و بی عدالتی نگران هستند.

گفتنی است؛ در 29اردیبهشت ماه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان استان هرمزگان برگزار شد و ناصر شریفی از این حوزه انتخابیه با کسب اکثریت آراء به عنوان منتخب مردم انتخاب و وارد خانه ملت شد./

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.