دشمنان به دنبال تحریف سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند

 امام جمعه کیش گفت : دردوران امام راحل و هم در دوران رهبری ، رهبر معظم انقلاب بیاناتی ایراد و خطراتی گوشزد می شود که دشمنان در حجم گسترده تلاش دارند تا این بیانات را تحریف و تفسیری نادرست از آن ارائه کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی با تسلیت شهادت مولای متقیان امیر مومنان (ع) ،به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کشوری اشاره کرد و گفت: نکات حکیمانه و ارزشمندی در این بیانات وجود دارد.
وی افزود : هم دردوران امام راحل و هم در دوران رهبری ، رهبر معظم انقلاب بیاناتی ایراد می شود و خطراتی را هم گوشزد می کنند که دشمن در حجم گسترده تلاش دارد تا این بیانات را تحریف کند و تفسیر نادرست از آن ارائه شود.
خطیب جمعه کیش اظهار کرد : در دوران های مختلف برخی دانسته و نادانسته در داخل کشور نیز به این جو دامن می زنند.
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه دشمن ارزش و کارآمدی این بیانات را می داند اظهار کرد : انها تمام تلاش خود را می کنند تا این سخنان را از کارآمدی بیاندازند .
امام جمعه کیش افزود: در دوران حضرت امام (ره) به دلیل اینکه ابزارهای تبلیغاتی به این اندازه گسترده نبود، دشمنان کمتر موفق می شدند تا با گستردگی وارد میدان شوند اما در زمان کنونی و دوران رهبری مقام عظمای ولایت با توجه به وجود فضاهای مجازی طبیعی است دشمن تلاش خود را بیشتر کند و از این فضاها بهره لازم را بگیرد.
حجت الاسلام علیدادی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع' آتش به اختیار' اشاره کرد و گفت: در مورد مثال های که معظم له فرمودند باید بسیار دقت کنیم ، معظم له فرمودند که ' استقلال یک تشکل و هویت در راستای ارزشهای دینی است که این موضوع را در میدان جنگ آتش اختیار می نامند'.
امام جمعه کیش تصریح کرد : برای جلوگیری از سو ء استفاده از این بیانات و اینکه در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد فرمودند که 'در میدان جنگ گاهی اوقات رابطه فرمانده با کسانی که در میدان می جنگند قطع می شود و گاهی اوقات در فرماندهی اخلالی و مشکلی پیش می آید اینجا است که نوبت به آتش اختیار می رسد'.
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد : آتش به اختیار یعنی اگر فرماندهی ارتباط خود را با سربازان و افسران قطع کرد سربازان وظیفه دارند که به اختیار خود در میدان تصمیم گیری کنند و نمی توانند بگویند که این وظیفه ما نیست .
وی افزود :سربازان در میدان از فرماندهی دستور می گیرند اما اگر به هر دلیلی این ارتباط قطع شود آیا سرباز و افسر در میدان وظیفه ای برعهده ندارند؟.
به گزارش ایرنا ، امام جمعه کیش گفت :در همه دنیا مرسوم است که گاهی وقت ها فرمانده بطور مستقیم با سربازان و افسران سخن بگوید و اگر احساس کند در مجموعه برخی کم کاری ها اتفاق می افتد طبیعی است که فرمانده خود وارد میدان شود و مستقیم با سربازان و افسران سخن بگوید.
وی افزود: در اتش به اختیار کسی حق ندارد به هر سمت شلیک کند بلکه هدف ارزشی وجود دارد که باید دنبال کرد ،همان هدف که فرماندهی ،سربازان را هدایت می کرد و کار پیش می رفت اکنون نیز به رغم قطع شدن این ارتباط باید همان هدف پیش برود.
خطیب جمعه کیش گفت: در آتش به اختیار بحث تخریب زید و عمر نیست بلکه در اتش به اختیار دفاع از ارزشها است و به هر دلیلی ممکن است در این دفاع به فردی بر بخورد .
امام جمعه کیش به تلاش دشمنان برای تحریف این سخنان در فضای مجازی اشاره کرد و افزود : برخی هم در داخل کشور تحت تاثیر فضاهای خارجی سخنانی می گویند که نامعقول است .
وی تاکید کرد : اهل قلم و سخن باید واژه های کلیدی نظام انقلاب را که از زبان امام راحل و مقام معظم رهبری صادر می شود را توضیح دهند و اجازه ندهند تا از این سخنان تحریف و تفسیر نادرست شود .
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از سخنان خود به شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: در مورد حضرت علی (ع) تحلیل ها و سخنهای فراوانی وجود دارد که نخستین مساله این است که آن حضرت بهترین آزمون برای مردم صدر اسلام را پس از پیامبر گرامی (ص) به نمایش گذاشت .
وی گفت: گروهی از مسلمانان در آن دوران قلبشان برای اسلام و پیامبر (ص) می تپید و تلاش کردند در جنگ بدر و احزاب تا پیروز بشوند ، آن رزمندگانی که در خطوط مقدم جبهه در رکاب پیامبر(ص) می جنگیدند بعد از وی و در دوران حکومت حضرت علی (ع) باید مورد امتحان قرار می گرفتند .
خطیب جمعه کیش افزود: امام علی (ع) درآن زمان به حکومت رسید و جریانی که در رکاب آن حضرت بودند باید امتحان خود را پس می داند که سه جریان بسیار خطرناک ، ناکثین، قاسطین و مارقین پس از پیامبر(ص) از آن جمله بودند که در راه منافع شخصی عهدها را شکستند و مردود شدند و در مقابل حضرت علی (ع) قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس است افزود :به فرموده امام راحل' روز جهانی قدس روز اسلام و مقدمه تشکیل حزب مستضعفین در جهان است'.
حجت الاسلام علیدادی افزود: مردم روزه دار و ولایت مدار با حضور پرشور و گسترده خود به ویژه در این سال بار دیگر از مظلوم و مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین دفاع کنند .
امام جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کیش به سالروز شهادت شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد اشاره کرد و گفت : آنان در زمان ستم شاهی جان خود را در راه اسلام و آزادی اسلامی فدا کردند .
خطیب جمعه کیش با گرامیداشت یاد شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار کرد : بسیج در کشور پشتوانه ای برای انقلاب و آزادی و دفاع از ارزشهای اسلامی است.
وی گفت: صدور رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی بنی صدر از دیگر مناسبت های پیش رو است.
حجت الاسلام علیدادی با تبریک هفته قوه قضاییه از فعالان و دست اندرکاران این عرصه به ویژه دستگاه قضایی جزیره کیش قدردانی کرد .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور حجت الاسلام مهدی طائب ،جمعی از مسئولان و مردم ولایت مدار در مصلای کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.