امریکائیان درک درستی ازحقوق بشر ندارند

 امام جمعه کیش با محکوم کردن امریکا در حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی گفت: انها که دم از حقوق بشر می زنند،نا اهلی ها ،بدعهدی ها و دروغ گویی های آنها برای همه جامعه شناخته شده است .

 حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جزیره کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی به فهرست جنایات امریکا و عهد شکنی های آنان در جهان اشاره کرد و افزود : آنان به دنبال برجام و برنامه مشترک نیستند و تنها به دنبال سو استفاده از ابزارها برای رسیدن به اهداف خود هستند .
وی گفت: انان از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی و ایمان جوانان کشور ترس دارند و به دنبال این هستند که هرچه بر سر دیگر کشورها می آوردند بیشتر از آن را برای کشور ما رقم بزنند.
خطیب جمعه کیش افزود : انان به دنبال حقوق بشر نیستند که اگر بودند به فرمانده ناوی که هواپیمایی مسافربری ما را مورد هدف قرار داد مدال افتخار نمی دادند که در این حادثه حدود 300 مسافر بی گناه جان خود را از دست دادند .
حجت الاسلام علیدادی به فهرست سیاه ضد حقوق بشر امریکائیان در بخشهای مختلف اشاره کرد و افزود: نخستین بمباران اتمی را امریکائیان در هیروشیما انجام دادند ان وقت ادعای مخالفت با سلاح های هسته ای سر می دهند!
وی گفت: انهایی که فروش سلاح های مخرب را در دستورکار خود قرار داده اند و رئیس جمهور کشورشان برای فروش این سلاح ها به کشورهای مختلف سفر می کند ایا می توان انها را طرفدار حقوق بشر دانست؟.
حجت الاسلام علیداد ی خطاب به سران این کشورها گفت: شما نسل کشی را علیه مردم مظلوم فلسطین در دستور کار خود قرار داده اید و از زندانهای شما سرکرده های داعش بوجود می آید.
وی تصریح کرد : شما هایی که در سراسر دنیا از ترور و تروریست حمایت می کنید، ملت مظلوم یمن را بمب باران می کنید وبه کسانی که این جنایت را انجام می دهند سلاح می فروشید ایا طرفدار حقوق بشر نیز هستید ؟.
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادات آیت الله صدوقی شهید محراب گفت : این اندیشمند فرهیخته به دست منافقین کوردل و تروریست به شهادت رسید.
خطیب جمعه کیش به تخریب بارگاه ائمه بقیع اشاره کرد وگفت: کج فهمی و انحرافات برخی که ادعای گرایش و پیروی از دین اسلام را دارند این وضعیت را بوجود آورده است.
وی ابراز امیدواری کرد که جامعه اسلامی در جهان به جایی برسد که منطق آن منطق آیات و روایات واقعی که در اسلام وجود دارد بشود.
امام جمعه کیش به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مواد مخدر معضل خانمانسوز اجتماعی است که از ابتدا تا انتهای آن طرح شیطانی وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید مراقب شیطان باشیم افزود: شیطان کاری را جهشی انجام نمی دهد و از کم آغاز می کند در حالی که به کم قانع نیست و آرام آرام فرد را جذب خود می کند.
حجت الاسلام علیدادی گفت: گاهی از یک تبلیغ و تشویق نابجا ،یک رفیق و فضای نادرست در مسیرجوان این معضل آغاز می شود و آن را دچار آسیبهای جدی و جبران ناپذیر می کند.
وی به مسئولیت های مهم اجتماعی و روایتی ازمعصوم به نقل از شیخ انصاری اشاره کرد و گفت : مسئولان هر روز مسئولیتی در دنیا دارند که باید به درستی به ان عمل کنند چرا که اگر به غیر از این باشد سالها در قیامت برای پاسخگویی به آن معطل خواهند شد.
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه همه افراد از خانواده تا مسئولان در این حوزه باید پاسخگو باشنند ، تصریح کرد: برای از بین بردن این درد جبران ناپذیر ، معضل و اسیب های ناشی از مواد مخدر باید زحمات زیادی کشیده شود.
وی با بیان اینکه همه به معضل شوم مواد مخدر بیشتر توجه داشته باشند گفت: مردم با مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تماس داشته باشند و از راهنمایی و مشاره انان برای رفع این معضل کمک بگیرند .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم و مسولان در مصلای برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.