وحدت ملی از عوامل خنثی سازی توطئه های دشمنان است / احیا جامعه با پرداختن به امر به معروف

 امام جمعه کیش گفت :همراهی مردم و مسئولان ، هوشیاری و ذکاوت ، وحدت ملی و یکپارچگی در چهار دهه اخیر توانسته است تمامی طرح ها و توطئه های دشمنان را بر علیه نظام جمهوری اسلامی خنثی کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی به تلاش دشمنان در دهه های مختلف اشاره کرد و گفت : دشمن در هر زمانی و با هر طرحی که توانایی اجرای آن را بر علیه نظام جمهوری اسلامی داشته باشد به دنبال ضربه زدن به کشور است .
وی کشف کودتای آمریکایی پادگان نوژه را یکی از مناسبت های مهم تاریخی در اواخر انقلاب عنوان کرد و گفت : دشمنان نظام تمامی تلاش خود را برای نا امن کردن کشور در دهه 60 انجام دادند ، از راه انداختن جنگ نیابتی دریغ نکردند و تحریم هایی زیادی را بر علیه جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی انجام دادند اما هوشیاری ، وحدت ملی و یکپارچگی مردم و مسئولان در کنار هوش و ذکاوت همه طرح ها و توطئه های آنان را در چهار دهه اخیر خنثی ساخته است .
حجت الاسلام علیدادی به آغاز جنگ 33 روزه جبهه مقاومت در مقابل رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و آن را یکی از برگ های افتخار جهان اسلام در مقابل استکبار دانست .
وی اظهار کرد : حزب الله لبنان در مقابل اسرائیلی مقاومت کرد که ارتش خود را چهارمین ارتش مجهز دنیا می دانست ، جبهه مقاومت به یاری خدا توانست با قدرت و شوکت ماشین جنگی دشمن را متوقف کند .
خطیب جمعه کیش اضافه کرد : امروز حزب الله به مراتب پیشرفته تر، قوی تر و آماده تر از قبل است و هرگاه اسرائیل به خود اجازه تجاوز و تعرض به لبنان رابدهد با مشت کوبنده حزب الله مواجه خواهد شد.
شد .
* نیروی انتظامی میدان دارمبارزه با بدحجابی
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش به سرکوب مردم در جریان کشف حجاب در مسجد گوهر شاد مشهد اشاره کرد و گفت : عفت و حیا در ذات انسان به ودیعه گذاشته شده و حجاب و حیا حافظ ارزش های انسانی است .
خطیب جمعه کیش اظهار کرد : امام راحل نیز در خصوص حجاب و عفاف فرمودند ' انها که می خواهند زنان را ملعبه مردان و جوانان قرار دهند خیانتکارند،در وصیت نامه ایشان نیز آمده است ،' آزادی به شکل غربی موجب تباهی دختران و پسران و جامعه بشری می شود'.
امام جمعه کیش تصریح کرد: غربی که به لحاظ اقصادی پییشرفت دارد به لحاظ اخلاق خانوادگی فاسد است و بر اساس آمارها در یک کشور اروپایی 60 درصد جمعیت آن کشور تنها و یا با سگ زندگی می کنند که نتیجه آزادی و ولنگاری غربی چیزی بجز این نیست .
حجت الاسلام علیدادی در ادامه گفت : رهبر معظم انقلاب در خصوص عفاف و حجاب نیز به تعبیراتی همچون تهاجم ، شبیخون ، غارت ، قتل عام و ناتو فرهنگی اشاره کرده اند.
وی موضوع امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و گفت : دستگاه های مختلفی موطف به اجرایی کردن آن هستند اما با کمال تاسف دستگاه ها یکی پس ازدیگری از بار مسئولیت شانه خالی می کنند و در صحنه مبارزه با بد حجابی نیروی انتظامی میدان داراست و چون بار اصلی بر دوش آنهاست انتقاداتی نیز به عملکرد آنها وارد می شود.
خطیب جمعه کیش خواستار همدلی و همکاری تمامی دستگاه های در موضوع حجاب و عفاف شد و افزود : هر فردی و دستگاهی در قبال این کارملی و انسانی وظیفه دارد و همه باید مسئولیت خود را درست انجام دهند .
وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قضایی کشور به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اشاره کرد و گفت : اهمیت آن به حدی است که به عنوان یکی از اصول قانون اساسی محسوب می شود .
خطب جمعه کیش با تاکید بر اینکه امر به معروف با تمامی فسادها مخالف و امر عام دینی است اظهار کرد: در روایات متعددی به این فریضه اشاره شده است که اگر به درستی به آن پرداخته شود جامعه احیا خواهد شد.
وی شهادت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی را از دیگر مناسبت های تاریخی عنوان کرد.
*گمرک کشور مشکل تردد خودرو از مناطق آزاد را به صورت قانونی حل کند
حجت‌الاسلام علیدادی در ادامه به بحث تردد خودروها از کیش به سرزمین اصلی و مشکلات پیش آمده برای مردم دراین زمینه گفت: خودروها یا داخل سرزمین اصلی هستند یا از خارج وارد می شوند که برای تردد آنها ضابطه وجود دارد و اینکه خودروهای مناطق آزاد در کدام مقوله می گنجند؟ باید مشخص شود.
وی از مسئول گمرک کشور خواست این موضوع را به صورت قانونی تعیین تکلیف کند و اینکه با تردد خودروها از مناطق آزاد با چه قانون وضابطه ای رفتار می کنند، مشخص شود.
حجت الاسلام علیدادی به اهمیت حق الناس در دین اسلام اشاره کرد و گفت: هر کسی این مهم را در دنیا جبران نکند و آن را به صحنه قیامت بکشاند مجازات خواهد شد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کیش منت ، آزار و اذیت ،ریا و کفر را از عوامل از بین برنده اعمال خوب برشمرد و گفت : عجب و خودنمایی نیز حسنات را از بین می برد همچنان که آتش هیزم را محو می کند.
خطیب جمعه کیش عجب ، غرور و کبر را مجموعه تکبر و استکبار دانست و گفت : انسانی که خود را برتر از دیگران می بیند دچار کبر و خود بزرگ بینی است .
وی با تاکید بر اینکه تکبر و غرور آدمی را به فساد می کشاند اظهار کرد : قرآن کریم در این زمینه می فرماید ' خودتان را بالا نبرید و متواضع باشید خداوند هر کس را که بخواهد بالا می برد'.
امام جمعه کیش به بخشی از خطبه های نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند ؛افراد متقی کسانی هستند که به اعمال کوچک و بزرگ خود نه تنها در شعار بلکه در عمل هم رضایت نمی دهند و خود را در پیشگاه خود متهم به کم کاری می کنند.
به گزارش ایرنا ، وی تصریح کرد: این افراد از خداوند طلب بخشش می کنند و از تعریف و تمجید دیگران هراس دارند.
خطیب جمعه کیش در پایان تاکید کرد: تمامی آیات و روایت دال براین هستند که در حوزه شخصی و اجتماعی غرور را در ستور کار قرار ندهید چرا که اعمال خوب آدمی از بین خواهد رفت.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مسئولان و مردم در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.