امام جمعه جزیره کیش از سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات میانمار و یمن انتقاد کرد

 امام جمعه جزیره کیش از سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات میانمار و یمن انتقاد کرد

 امام جمعه کیش از سکوت مجامع بین المللی و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر نسبت به نقض حقوق انسان ها و کشتار مسلمانان در میانمار و یمن انتقاد کرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی به کشتار بی رحمانه مردم میانمار اشاره و از سکوت مجامع بین المللی به نقض حقوق بشر انتقاد کرد.
وی افزود: آنها در مقابل دوربین ها دم از دفاع از حقوق بشر می زنند اما شاهد سوزانده شدن انسانها هستند و سکوت اختیار کرده اند .
امام جمعه کیش تصریح کرد:مگر این مسلمانان در میانمار چه جرمی را مرتکب شده اند غیر از اینکه مسلمان هستند ؟ ایا در دنیای امروز مسلمان بودن جرم است ؟ که اینگونه باید کشتار شوند .
حجت الاسلام علیدادی گفت : ننگ برکسانی که در ظاهر اعلام می کنند از حقوق بشر دفاع میکنیم اما مدال صلح را به ظالم ترین کسانی می دهند که در میانمار مردم بی دفاع را قتل عام می کنند .
امام جمعه کیش به قتل عام مردم یمن به دست مسلمان نماها نیز اشاره کرد و افزود: مردم یمن به چه جرمی باید کشته شوند و هواپیماهای جهنمی بر سر آنان بمب بریزند و مجامع بین المللی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار کرده اند.
خطیب جمعه کیش اظهار کرد: این جنایات در بحرین و دیگر کشورها نیز همچنان ادامه دارد .
وی تصریح کرد : مدعیان دفاع از حقوق بشر خود داعش را تجهیز کرده اند تا این همه جنایت کنند و حال که داعش نفس های اخر خود را می کشد همچنان دست از حمایت های آنان برنمی دارند .

*غدیرامد تا پایه گذار مکتب اسلام ناب بدور از تحریفات و تاثیرات بیگانه باشد
حجت الاسلام حسن علیدادی افزود :عید غدیر پیامهای فراوانی به دنبال دارد و برای خدمات بزرگ به جامعه انسانی رقم خورد و امد تا پشت سر حکومت نبوی الگوی حکومت اسلامی را برای مردم تبیین کند.
خطیب جمعه کیش گفت: این الگو را در سالهای حکومت علی(ع) می توان مشاهده کرد و مسئولان کشور نیز باید به همان حکومت علوی که حضرت امیرالمومنین(ع) به نمایش گذاشت اقتدا کنند.
حجت الاسلام علیدادی افزود: غدیرامد تا پایه گذار مکتب اسلام ناب بدور از تحریفات و تاثیرات بیگانه باشد و معارف واقعی اسلام را گسترش دهد.
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه غدیر صدها خیر برای جامعه اسلامی دارد گفت: غدیر آمد تا ادامه دهنده راه پیامبر(ص) برای تغییر نظام طبقاتی که قبل از اسلام در جامعه حاکم بود باشد.
وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) چه در زمانی که خانه نشین بود و چه زمانی که حکومت را در اختیار داشت برای تبلیغ ،از بیانات خود استفاده می کرد که در خطبه های ان حضرت مشهود است و اسلام را همگونه که از پیامبر (ص) شنیده بود به مردم معرفی می کرد .
خطیب جمعه کیش یکی دیگر از کارهای مهم حضرت علی (ع) را تربیت شاگردان شایسته و برجسته دانست و افزود : از دیگر کارهای ان حضرت آزادی دادن به صحابه برای نشر احادیث شنیده شده از پیامبر(س) بود تا مردم سنت و سیره نبوی را همانطور که باید به آن توجه داشته باشند .
امام جمعه کیش به کشتار بی رحمانه مردم و شهادت جمع زیادی از انها توسط رژیم ظالم پهلوی در 17 شهریور ماه اشاره کرد و گفت :یکی از نقش های اساسی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خون همین شهدا بود که بر زمین ریخته شد.
وی اظهار کرد: در آن روز مردم آمده بودند تا از اسلام و حق دفاع کنند و مبارزه اصلی آنان با استکبار بود ، انها مخالف حضور بیگانگان در کشور بودند که این حکومت به ظاهر مردمی در این روز برروی مردم سلاح کشید و جمع زیادی از آنان را به شهادت رساند.
حجت الاسلام علیدادی گفت: انانی که برای انقلاب تلاش کردند تا 17 شهریورماه شکل بگیرد و توده ها بیدار شوند مخلصانه و مظلومانه در شکنجه گاه ها شربت شهادت نوشیدند.
وی سالروز شهادت آیت الله مدنی عالم ارزشمند و همچنین وفات آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه بعد از انقلاب را تسلیت گفت.
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های نمازجمعه کیش، ولادت امام کاظم(ع) و همچنین عید سعید غدیرخم را به مسلمانان سراسر جهان تبریک گفت.
نمازگزارن پس از پایان نماز جمعه با تجمع در مقابل مصلی بزرگ کیش با شعار مرگ بر استکبار، الله و اکبر،مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر آل خلیفه و سعود جنایت ها و کشتار مردم بیگناه و مظلوم میانمار را محکوم کردند.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم ولایت مدار و مسئولان در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

برچسب ها :