انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی از کشتار مسلمان میانمار/ ادامه نسل کشی ها مظلوم کشی را فراگیر می کند

 انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی از کشتار مسلمانان میانمار / ادامه نسل کشی ها مظلوم کشی را فراگیر می کند

 امام جمعه اهل سنت کیش با محکوم ساختن جنایات ارتش میانمار و گروه های افراطی علیه مسلمانان بی پناه میانمار و سکوت مجامع جهانی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی خواست تا در مقابل این نسل کشی سکوت نکنند.

 شیخ یعقوب شمس روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : رفتار های ضد انسانی در مناطق مسلمان نشین مسلمانان روهینگیا میانمار سبب شده هزاران نفر خانه و کاشانه خود را ترک کنند و آواره کوه و بیابان شوند.
وی گفت: میانمار کشور کوچکی است و درصدی از مسلمانان جهان در آن زندگی می کنند اما حکومت بودایی این کشور چند سالی است که به کمک کشورهای دوست و مدعی دفاع از حقوق بشر ،جنایات بیشماری را بر مردم این منطقه روا می دارد و آنها را با بدترین شیوه ها به خاک و خون می کشند.
امام جمعه اهل سنت کیش تصریح کرد: در بررسی های انجام شده در کشورهای آسیایی و آسیای میانه عده ای از بودایی مشغول کار و زندگی هستند اما حکومت و مردم این کشورها با احترام با بودائیان رفتار می کنند اما آنها در مقابل حاضر نیستند مسلمانان را در کشور خود تحمل کنند و از راه های مختلف به آزار و اذیت و کشتار آنها می پردازند.
وی با بیان اینکه تمامی این جنایات در منظر جهان رخ می دهد از سکوت مرگبار مجامع بین المللی و کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر انتقاد کرد.
شیخ یعقوب شمس به وجود بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان اشاره کرد و افزود : برغم این تعداد مسلمان ، برخی کشورهای اسلامی در مقابل این جنایات سکوت کرده اند و هیچ واکنشی نشان نمی دهند.دنیا هم این همه جنایت را می بیند اما لب به اعتراض نمی گشاید .
وی حداقل وظیفه مسلمانان را راهپیمایی در محکومیت این جنایت ننگین و رساندن صدای مظلومیت مردم میانمار به گوش جهانیان عنوان کرد.
شیخ یعقوب شمس با انتقاد از کسانی که دفاع از حقوق بشر را یدک می‌کشند و به یکدیگر جایزه صلح نوبل اهدا می‌کنند گفت : مردم مظلوم میانمار خارو خاشاک نیستند که اینگونه کشته شوند.
وی اظهار کرد: کشتار مسلمانان میانمار توسط دشمنان اسلام تنها کشتن تعدادی انسان نیست بلکه توهین به اسلام و مسلمانان است .
امام جمعه اهل سنت کیش تاکید کرد : سکوت جوامع بشری در مقابل این نسل کشی‌های ستمگرانه، مظلوم کشی را در جهان فرا گیر خواهد کرد و هیچ ملتی از این خطر بزرگ در امان نخواهد ماند.
به گزارش ایرنا، میانمار از سال 2012 درگیر شورش های داخلی مرگ آوری بوده است 89 درصد از مردم میانمار بودایی هستند .
مسلمانان میانماری چندین سال است که توسط بودایی ها کشته و سوزانده می شوند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.