امام جمعه جزیره کیش: کشتار مسلمانان بی دفاع و مظلوم میانمار حاصل بی تفاوتی و غفلت جامعه جهانی به حقوق بشر است

 جنایات امروز درمیانمار حاصل بی تفاوتی جامعه جهانی به ۶۰ سال جنایت است.

 امام جمعه جزیره کیش گفت: کشتار مسلمانان بی دفاع و مظلوم میانمار حاصل بی تفاوتی وغفلت جامعه جهانی به حقوق بشر است.

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه با اشاره به کشتار مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار، این جنایت بزرگ را حاصل بی تفاوتی جامعه جهانی به دیگر جنایات یک قرن گذشته در نقاط مختلف دنیا از جمله فلسطین ،لبنان ،بیروت ، سوریه ،عراق ،یمن و دیگر کشور های اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به اشغال بیروت توسط رژیم غاصب صهیونیستی ، محاصره اردوگاه صبرا و شتیلا و کشتار بی رحمانه مسلمانان در این اردوگاه اشاره کرد و گفت: در۶۰  سال گذشته جهان هر روز شاهد رخداد حادثه ای غم بار ومصیبت بار به دست ظالمان و جنایتکاران است .
وی با بیان اینکه جامعه جهانی در خواب عمیق غفلت و بی خبری فرو رفته است افزود: امروز جنایت کاران  به اسم حقوق بشر بزرگترین ظلم ها را مرتکب می شوند و جامعه جهانی این جنایات را می بیند و کوچکترین واکنشی از خود نشان نمی دهد.
امام جمعه کیش با انتقاد از عملکرد مجامع بین المللی و سازمان ملل در ۶۰ سال گذشته گفت: هر زمان سازمان ملل قطعنامه ای در دفاع از مظلومان صادر کرد این قطعنامه با حق وتوی ظالمانه آمریکای جنایتکار مواجه شد.
خطیب جمعه کیش با اشاره به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت: تاریخ بیانگر آن است هر زمان ظالمان وجنایتکاران قصد جنایتی داشته باشند ابتدا در مقیاسی کوچکتر دست به جنایت می زنند و جامعه را امتحان می کنند و چنانچه کسی در مقابل ظلم و ستم ایستادگی نکرد دست به جنایتی بزرگتر خواهند زد.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به کشتار بی رحمانمه چهارصد هزار مسلمانان در میانمار افزود: جنایتکاران در میانمار مسلمانان را زنده آتش می زنند و ارتش این کشور بجای حمایت از مسلمانان خود در راس جنایتکاران به مردم بی دفاع حمله می کند و این جنایت و نسل کشی در حالی ادامه دارد که سازمان ملل و سازمان های مدافع حقوق بشر تاکنون کوچکترین واکنشی در قبال این جنایت ها از خود نشان نداده و سکوت اختیار کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به به نقض برجام توسط رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور فعلی آمریکا اشاره کرد و گفت: دیپلماسی کشور ، وزارت امور خارجه ،مجلس و دولت وظیفه دارند با قاطعیت هر چه تمام تر در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستادگی و از حقوق کشور دفاع کنند.
خطیب جمعه کیش با اشاره به روز مباهله  پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: روز مباهله در تاریخ اسلام روز برجسته ای است که حجت بر نصارا تمام شد، ایمان واعتقاد مسلمانان به پیامبر راسخ تر شد و حقانیت نبی مکرم اسلام به اثبات رسید.
امام جمعه کیش در پایان با اشاره به  طولانی شدن معرفی  مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش و تبعات آن در جزیره کیش،  با تذکر به مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد خواست هرچه سریع تر مدیر عامل  جدید جزیره کیش معرفی شود.

برچسب ها :