امام جمعه جزیره کیش:عزاداری ها مناسب شان امام حسین (ع) برگزار شود

 امام جمعه جزیره کیش : عزاداری ها مناسب شان امام حسین (ع) برگزار شود

 امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه مسئولان هیات های مذهبی مجالس را به گونه مدیریت کنند که خدا پسند باشد گفت: عزاداری های را به گونه ای برگزار کنیم که در شان امام حسین(ع) باشد.

 حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور با تسلیت ایام عزاداری محرم به تمامی مسلمانان گفت : نباید واقعه کربلا را در همان کربلا محبوس کنیم و به زندگی روزمره تسری ندهیم چرا که خواست بنی امیه همین بود ، این خاندان ازاین واهمه داشت که کربلا به زندگی مردم وارد و سبب آگاهی آنان شود.
وی با بیان اینکه مجالس عزاداری باید بر محوریت کربلا برگزار شود ،تصریح کرد: اگر کربلا در کربلا بماند و در صحنه زندگی وارد نشود هیچ ظالم و مستکبری از آن هراس نخواهد داشت .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه عده ای می گویند در مجالس امام حسین (ع) نباید سخنان سیاسی بیان شود ،اظهار کرد: برخی معتقدند کربلا نباید در زندگی وارد شود اینها افرادی هسند که اگر برای ارزش های روز جامعه و رهبری دعا کنید می گویند جریان کربلا را سیاسی کرده اید که این فهم نادرستی از حادثه کربلاست و این همان است که عده ای می خواهند که کربلا در کربلا بماند.
خطیب جمعه کیش به وقوع جنگ تحمیلی و رقم خوردن دفاعی مقدس در کشور اشاره کرد و افزود : این دفاع همان کربلای کوچک امام حسین (ع) در عاشوراست و باید از دلیرمردی های جوانان این مرز و بوم و شهدایی که با اقتدا به سالار شهیدان جان خود را در طبق اخلاص نهادند و در راه حفظ اسلام شربت شهادت نوشیدند ،قدردانی کنیم .
وی با بیان اینکه ثمره دفاع مقدس امروز به جبهه مقاومت تبدیل شده است افزود: در شرایط کنونی رزمندگان و جانبازان در دفاع از حرم چشم فتنه را که توسط مسلمان نماها و استکبار طراحی شده است را از حدقه بیرون می کشند .
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد: سردار رشید اسلام به صورت رسمی اعلام کرد در آینده ای نزدیک جشن پیروزی بر داعشی که ادعای اسلام دارد را برگزار خواهیم کرد.
خطیب جمعه کیش به فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان اشاره و تاکید کرد که باید به بند بند این بیانات توجه ویژه داشت .
حجت الاسلام علیدادی با محکوم ساختن قتل عام مسلمانان میانمار و انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در مقابل این اقدام ضد بشری گفت: گناه این مردم تنها مسلمان بودن است و مدافعان حقوق بشر در دفاع از آنها تنها به شعار بسنده کرده اند .
وی گفت : اگر درگوشه ای از جهان افرادی غیر مسلمان کشته می شدند مدعیان دفاع از حقوق بشر به اعتراض بر می خواستند و برای دفاع جلسات اضطراری بر پا می کردند .
خطیب جمعه کیش به سخنان سخیف ، غیر مسئولانه و کم ارزش رئیس جمهور ناتوان ایالت متحده آمریکا بر علیه مردم رشید ایران اشاره کرد و افزود : امروز مردم فهیم سراسر ایران اسلامی نسبت به این سخنان بی محتوا تجمع و اعتراض خواهند کرد .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز ، مسئولان منطقه ازاد کیش ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم مومن در مصلای کیش برگزار شد.
در پایان نماز جمعه حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز نیز سخنرانی کرد.
همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز نمایشگاهی فرهنگی در جنب محل برگزای نماز جمعه برگزار شده است .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.