آیت الله خاتمی: ولایت مداری نقطه برجسته عاشورا و گفتمان عزت و استقلال ماست

 آیت الله خاتمی : ولایت مداری نقطه برجسته عاشورا و گفتمان عزت و استقلال ماست

 عضو خبرگان رهبری گفتمان عاشورا را دفاع از دین دانست و افزود : ولایت مداری نقطه برجسته عاشورا و گفتمان عزت و استقلال ماست .

آیت الله احمد خاتمی روز یکشنبه در آئین عزاداری ظهر عاشورا در کیش با بیان اینکه هیچ روزی در تاریخ بشریت همچون عاشورا نیست افزود : درروز عاشورا پس از به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت با اسب بر پیکر آنها تاختند.
وی با تاکید بر اینکه با گذشت بیش از یک هزار و 400 سال حادثه عاشورا همچنان زنده است به سخنی از پیامبر (ص) اشاره کرد وگفت : ایشان فرمودند شهادت امام حسین (ع) آنچنان حرارتی در دلها ایجاد می کند که خنک شدنی نیست.
امام جمعه موقت تهران بر اهمیت زیارت سالار شهیدان در نیمه شعبان ؛ روز عرفه و همچنین برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت : پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند ' امام حسین (ع) را زیارت کنید و بدانید که تمام دین شما مدیون حسین (ع) است '.
وی گفت : امام صادق (ع) در خصوص عزاداری برای امام حسین (ع) نیز فرمودند : بلند گریه کردن برای هر داغی بد است جز داغ امام حسین (ع) .
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ به دنبال تحقق گفتمانی جاوید بودند اظهار کرد :با رسیدن به این گفتمان به عاشورا می رسیم و امام حسین (ع ) نیز بدنبال این گفتمان بودند که ما باید از آن سرمشق بگیریم .

* حیات واقعی در سایه دین معنا پیدا می کند
آیت الله خاتمی گفتمان کربلا را گفتمان دفاع از دین عنوان کرد و افزود: دین، گوهر و سرمایه است و تفاوت بسیاری میان جوان متدین با جوان بی قید و لاابالی وجود دارد .
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه حیات واقعی در سایه دین معنا پیدا می کند گفت : باید از این سرمایه با جان ودل حفاظت کرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زمانی که دین خدا در معرض خطر است باید همه وارد میدان شوند؛ اظهار کرد : تردید نداشته باشید که امروز تمام ایمان به جنگ تمام شرک رفته است و شما ملت بزرگ ایران در سنگر امیر مومنان علی (ع) قرار دارید و پیروز میدان هستید.
عضو خبرگان رهبری شعارهای غرب بر علیه ایران که جمهوری اسلامی بدنبال ساخت بمب اتم است را دروغی بزرگ عنوان کرد و گفت : فناوران ما به فناوری بومی ساخت بمب اتم دست پیدا کرده اند اما دین آنها اجازه تولید سلاح کشتار جمعی را به آنها نمی دهد، ما سلاح کشتار جمعی را نساخته و نخواهیم ساخت اما اگر اراده کنیم توانایی آن را داریم و ترسی از آمریکا نداریم .
وی به ادعای استکبار در خصوص دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و افزود : آنها خود در خط مقدم کسانی هستند که حقوق بشر را زیر پا می گذارند ، آمریکائیان در کشور خود نیز اقدام به کشتن سیاه پوستان به دست سفید پوستان می کنند .
امام جمعه موقت تهران ادعای دروغ دیگر استکبار را مبارزه با تروریسم خواند و افزود: آنها خود تروریست پرور هستند ،ترامپ این رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا به رقیب خود کلینتون گفته بود که تو داعش را ساختی و کلینتون در اظهارات خود با جسارت هر چه تمام می گوید داعش را ما ایجاد کردیم .
وی تصریح کرد : دشمنان به دنبال این هستند که نظام اسلامی در منطقه نباشد اما بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.
آیت الله خاتمی در ادامه ،مقاومت را گفتمان دیگر از سیدالشهدا دانست و گفت : آن حضرت به ما آموخت راه شما حق است و همچون کوه در این مسیر استوار باشید .

*جامعه امروز به گفتمان کربلا نیاز دارد
عضو خبرگان رهبری با یاد آوری اینکه امروز مانور مقاومت در کربلا برپا ست افزود : ما در جامعه نیازمند شدید به این هستیم اگر چه برخی آن را نمی پسندند .
وی تصریح کرد : دیروز گفتمان مقاومت ملت ایران را از دست طاغوت نجات داد و امروز هم همین گفتمان ملت ایران ،آمریکا را به روز سیاه می نشاند .
آیت الله خاتمی با بیان اینکه استکبار به ویژه آمریکا به دنبال تحقیر ملت ایران است افزود : فریاد ملت ایران در طول تاریخ همواره 'هیات من الذله' بوده است .
امام جمعه موقت تهران سومین گفتمان عاشورا را گفتمان ولایت مداری عنوان کرد و افزود : دین اسلام نیز با ولایت مانده است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری در جزیره کیش اظهار کرد: کیش همچون سایر نقاط کشور خانه عزاداری برای امام حسین (ع) است و به یاری خدا چراغ دین در این شهر در تلالواست .
نماز ظهر عاشورا امروز در جزیره کیش با حضور مردم عزادار ، مسئولان و فرماندهای نظامی و انتظامی در مصلای بزرگ کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی اقامه شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.