امام جمعه موقت جزیره کیش: استکبار ستیزی ملت ایران در روز 13 آبان متجلی شد

 امام جمعه موقت جزیره کیش: استکبارستیزی ملت ایران در روز 13 آبان متجلی شد

 امام جمعه موقت کیش 13 آبان را روز فریاد علیه استکبار جهانی و ظالم عنوان کرد و گفت: قدرت استکبار ستیزی ملت ایران در روز 13 آبانماه متجلی شد.

  حجت الاسلام رحمان یوسف پور در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران جزیره کیش افزود: حرکت انقلابی و استکبارشکن ملت ایران از سال 1342 تا 1357 با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و این بیداری ملت ایران با سرنگونی طاغوت زمان و عزت و سربلندی ملت انقلابی ایران ماندگار شد.
وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران رژیم ستم شاهی پهلوی ابراز داشت: حضور بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی که برای فعالیت در ایران حق توحش هم می گرفتند، نشان از ظلم استکبار علیه ملت ایران بود.
وی افزود: با راهنمایی های امام خمینی (ره) همه ملت ایران قیام کردند و یکصدا فریاد علیه ظلم و ستم سر دادند و در این بین رژیم پهلوی با به شهادت رساندن مردم و دانش آموزان و دانشجویان به دنبال ساکت کردن مردم بود اما راه به جایی نبرد.
امام جمعه موقت کیش با اشاره به نقش قشر دانش آموز و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کشته شدن دانش آموزان در راه آزادی وطن و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام آن را انقلاب دوم نامید از مهمترین مصداق های حضور نوجوانان و جوانان در راه آزادی کشور بود.
حجت الاسلام یوسف پور به نقش نوجوانان و جوانان در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: شهید حسین فهمیده نمونه ای از نوجوانانی است که با شجاعت و آزادی خواهی توانست در عین فدا کردن جان خود، استکبار ستیزی و ایثار فرزندان این سرزمین را به تصویر کشد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.