امام جمعه جزیره کیش: مسلمانان باید از تعصبات قومی و مذهبی دوری کنند

 امام جمعه جزیره کیش: مسلمانان باید از تعصبات قومی و مذهبی دوری کنند

 امام جمعه کیش با گرامیداشت هفته وحدت، تاکید کرد: مسلمانان باید تعصبات قومی و مذهبی را کنار گذاشته و با وحدت در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران جزیره کیش اظهار کرد: اهل تشیع و سنن و همه فرق اسلامی باید در کنار هم و با پیروی از آیات نجات بخش قرآن دشمن شناسی خود را تقویت کنند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن بیکار ننشسته و تشیع و تسنن برای او ملاک نیست بلکه با اصل اسلام مشکل دارند تاکید کرد: دشمنان اسلام پس از شکست گروه تروریستی داعش با ترفندهای دیگری همچون تجزیه عراق و هجمه به لبنان توطئه های دیگری را در راستای اسلام ستیزی خود به راه انداختند.
علیدادی افزود: بر این اساس حفظ وحدت مسلمانان ضروری است و مراقب باشیم که مقدسات تسنن و تشیع و همه فرق اسلامی به جای خود محترم باید شمرده شود.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: امت اسلامی بدانند که اهانت به هر یک از فرق اسلامی در واقع بازی در زمین دشمن است و لذا باید به نظرات و آرای فقهی یکدیگر احترام گذاشت.
وی در ادامه به 16 آذرماه مصادف با روز دانشجو اشاره کرد و گفت: جهاد علمی با مجاهدت علمی دانشجویان شکل می گیرد و امروز بستر های علمی کشور موید این است که قشر دانشجوی ما می تواند در دنیا و در عرصه علمی میدان داری کند.
علیدادی افزود: برای توفیق در جهاد علمی ، دانشجویان ما باید بصیرت کامل را در دشمن شناسی داشته باشند و مراقب توطئه های دشمنان باشند.
امام جمعه کیش تاکید کرد از طرفی مسوولان کشور نیز باید انگیزه بالای جوانان را مورد نظر قرار داده و در بخش های مختلف از ظرفیت نیروی جوان جامعه بهره گیرند.
جزیره مرجانی و گردشگری کیش با حدود 40 هزار نفر جمعیت و 90 کیلومتر مربع وسعت در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در محدوده استان هرمزگان واقع شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.