روحیه دینی، ساده زیستی مدیران کشور و فصل الخطاب بودن ولی فقیه از مهمترین عوامل تداوم و پیشبرد انقلاب

 امام جمعه جزیره کیش: روحیه دینی، اعتقاد به نظام، ساده زیستی مدیران کشور و فصل الخطاب بودن ولی فقیه از مهمترین عوامل تداوم و پیشبرد انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: درباره ویژگی ها و شخصیت این بانوی بزرگ و دختر نبوت و همسر امامت هر چه بگوییم کم گفته ایم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ابعاد وجودی این بانوی بزرگ اسلام و خلاصه نبوت و ولایت بی پایان و درک ناشدنی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: بنابر روایات و احادیث حضرت زهرا(س) در رفتار و منش شبیه ترین فرد به رسول اکرم (ص) بوده و مورد احترام بی نهایت پدر به گونه ای که ایشان در مقابل حضرت زهرا(س) تمام قد می ایستادند.
خطیب جمعه کیش با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و سی و نهمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این روزها را یادآور حضور با شکوه مردمی در صحنه های انقلاب خواند و افزود: دهه فجر فرصت خوبی برای بازخوانی و تحلیل انقلاب اسلامی و انقلابی است که امام در ایران اسلامی پرچم آن را برافراشت.
وی تاکید کرد: حوزه، دانشگاهیان و تمام اندیشمندان باید به تحلیل و بررسی ابعاد مختلف انقلاب بپردازند و عوامل پیشبرد و تداوم آن را به عنوان یک نیاز برای جامعه امروز از لابه لای رخدادهای انقلاب به دست آورده ، پیرامون آن فکر کنند، قلم بزنند و بیان کنند. حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به عوامل متعددی که در پیشبرد و تداوم انقلاب تاثیر گذار بوده اند، بیان کرد: حفظ تعهد به اسلام و روحیه اسلامی، وحفظ رویکرد اسلام گرایی از عوامل مهمی است که موجب بروز و ظهور انقلاب اسلامی شد.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب با تعهد به اسلام آغاز شد، افزود: عواملی که امروز می تواند در حفظ و تداوم انقلاب موثر باشد همان روحیه دینی، مذهبی، اعتقادات اصیل اسلامی و اعتقاد به نظام ولایی و فصل الخطاب بودن نظریه ولی فقیه است.
خطیب جمعه کیش مهمترین عامل از عوامل حفظ و پیشبرد انقلاب را ساده زیستی دولتمردان خواند و گفت: حضرت امام خمینی(ره) بر روی این مورد تاکید داشتند و منظور ایشان فقط به کسانی که در راس دولت قرار دارند نبود بلکه منظور مجلس، مسئولان نظامی و انتظامی و تمام کسانی که در بخش های مختلف دولت و نظام هستند را شامل می شود.
وی افزود: امام خمینی (ره) معتقد بود تا زمانی انقلاب و حکومت اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد که دولتمردان از میان اقشار متوسط و پایین تر انتخاب شوند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.