نظم معنوی و اخلاقی و پی ریزی دین در ساختاربین المللی دستاوردهای مهم انقلاب است

 امام جمعه کیش با اشاره به دستاوردهای افتخار آمیز ملی و بین المللی انقلاب اسلامی افزود: ایجاد نظم معنوی و اخلاقی در جهان و پی ریزی ساز و کارهای دینی در ساختار بین المللی است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نمازجمعه کیش افزود: انقلاب اسلامی در حالی دهه چهارم عمر خود را پشت سر می گذارد که دستاوردها و عملکردهای خوبی داشته و در 39 سال عمر خود راه های فراوانی را سپری و خدمات زیادی را به ایران و جهان ارایه کرده است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که بشر از بازگشت معنویت به پیکره سیاست و اجتماعات نا امید شده بود و در زمانی انقلاب به وقوع پیوست که هیچ ارتباطی بین سیاست و اخلاق و معنویت وجود نداشت.
امام جمعه کیش گفت: انقلاب اسلامی در زمانی به وجود آمد که سیاست به معنای واقعی خودش منهای اخلاق و دیانت بود و سیاستمداران نیز هیچ بویی از اخلاق و معنویت نبرده بودند.
علیدادی افزود: از دستاوردهای بزرگ انقلاب گستراندن روح اخلاق و معنویت در نظام بین المللی است که نه تنها در ایران این حرکت عظیم اتفاق افتاد، بلکه این انقلاب موجب آشتی بین سیاست و دیانت، اخلاق و سیاست و بین سیاسیون و دینداری شد.
وی استقلال سیاسی را اثر دوم انقلاب و مایه افتخار دانست و گفت: در دوران پهلوی ایران هیچگونه استقلالی نداشتیم و استقلال معنوی و سیاسی در قاموس حکومت پهلوی بی معنا بود.
وی تصریح کرد: اما به برکت انقلاب اسلامی در سیاست مستقل شده ایم و امروز همه تصمیمات در چارچوب نظام اسلامی و توسط سیاستمدارها و هیات حاکمه محقق می شود و همه تصمیم گیری ها را مردم به همراه حاکمان خود می گیرید .
وی خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت و رژیم شاه پهلوی، قراردادهای نگینی مانند معاهده پاریس که موجب جدایی افغانستان از ایران ، معاهده گلستان و ترکمنچای جدا شدن بخشی از ایران و بسیاری قردادهای نگین دیگر رخ داد که نشانه عدم استقلال ایران بود.
وی در ادامه با دعوت مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال عنوان کرد:دسمن نزدیک 22 بهمن تبلیغات خود را شروع کرده و با این تبلیغات می خواهد از حضور مردم در راهپیمایی جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: این راهپیمایی هر سال با شور عمومی و چشمگیر برگزار شده که مایه افتخار است و به فرموده رهبر معظم انقلاب 22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود .

برچسب ها :