امام جمعه جزیره کیش گفت: حجاب واجب مظلومی است که دشمن با آن نانجیبانه برخورد می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مادر گرامی حضرت عباس(ع) و همسر امیر المومنین(ع) که به روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، افزود: این روز به مناسبت تکریم از مادران و همسران شهدایی است که صبورانه، در شهادت فرزندان وهمسران خود بردباری و براین شهادت افتخار کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به فرارسیدن ایام نوروز 97 اشاره کرد و با توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی گفت: می طلبد مسئولان با مدیریت جهادی سفرهای نوروزی را مدیریت کنند.
وی با تاکید بر توجه به تامین امنیت مسافران به ویژه مسافران دریایی براهمیت آمادگی مدیریت حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: پیش بینی حوادث غیر مترقبه کار سختی است اما باید به آن ها توجه بیشتری شود تا مسافران از ایام حضور در جزیره کیش لذت بیشتری ببرند.
خطیب جمعه کیش با اشاره به ضرورت توجه به ذخیره غذا، آب و سوخت در این ایام تاکید کرد: در این ایام نباید شاهد قطع و کمبود آب و دیگر نیازهای ضروری مسافران و کیشوندان باشیم و مسئولان تمام تلاش خود را داشته باشند و ذخیره سوخت از اولویت های کاری آنان باشد.
خطیب جمعه کیش بر مدیریت برنامه های فرهنگی و اجتماعی در ایام نوروز تاکیدکرد و گفت: برنامه های فرهنگی و اجتماعی ایام نوروز باید با محوریت فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی باشد.
حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر پرهیز  از برنامه های بی محتوا و ضد فرهنگی بیان کرد: شناختی که از مسئولان فرهنگی جزیره دارم این نوید را می دهد که تمام برنامه ها در چار چوب فرهنگ اسلامی و ایرانی خواهد بود.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ و عفاف به ویژه در اماکن عمومی و بازارها اضافه کرد: حجاب واجب مظلومی است که دشمنان با این واجب اسلامی، دینی و قرآنی نانجیبانه مقابله می کنند.
خطیب جمعه کیش بر اهمیت توجه به تامین نمازخانه های مناسب در کمپ های مسافری تاکید کرد و افزود: نمازخانه ها متناسب با جمعیت و امکانات تامین شود.
وی با اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی، بر حفظ این منابع تاکید کرد و افزود: درخت و درختکاری صدقه جاریه است و تا روزی که درخت ایستاده و سایه و ثمر دارد ثواب آن در کارنامه اعمال انسان ثبت و پاداش آن از سوی خداوند بر انسان نوشته می شود.
امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: بیش از 60 هزار نفر نخل در جزیره کیش وجود دارد و باید از آن حفاظت کنیم زیرا کاشت درختان در جزیره کیش هزینه دارد و نگهداری از آنان وظیفه همگانی است.
امام جمعه کیش با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) این روز را به مسئولان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) تبریک گفت و از زحمات آنان قدردانی کرد.

برچسب ها :