امام جمعه جزیره کیش: شعار سال ترسیم نقشه راه برای برنامه ریزی دولتمردان است/ اقتصاد اصلی ترین صحنه تقابل دشمن و نظام اسلامی

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری تعیین نقشه راه برای دولتمردان، خواص و مردم برای برنامه ریزی و توسعه اقتصادی کشور است گفت: اقتصاد اصلی ترین صحنه تقابل دشمن با نظام اسلامی است.
حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی به تعیین شعار حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال اشاره و با بیان تاریخچه این رویداد اظهار کرد: توجه به تاریخچه و بنیانگذار شعار سال عملی شایسته است که باید توسط دانش آموزان و دانشجویان مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و پیرامون آن تحقیق شده و مقالات متعددی نگاشته شود.
وی با بیان اینکه امام راحل (ره) در سال ۱۳۶۰ که یکی از سال های سخت انقلاب بود و رئیس جمهور وقت سعی در ایجاد جنگ داخلی داشت برای نخستین بار با تاکید بر “حاکمیت قانون و لزوم پایبندی به قانون” بنیانگذار شعار سال بودند اگر چه با عنوان مشخص شعار سال اعلام نشد افزود: پس از این دوران رهبر معظم انقلاب از سال ۶۹ تا ۷۷ هر سال عناوینی همچون “تحول درونی و اصلاح امور”، “تحکیم معنویت”، “صرفه جویی”، “ضرورت پرهیز از اسراف و حفظ ثروت و منابع عمومی را بدون عنوان شعار سال مطرح کردند.
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه انتخاب شعار سال و توجه جامعه به یک موضوع خاص توسط رهبر معظم انقلاب تعیین نوعی نقشه راه است افزود: این نقشه راه می تواند برای دولتمردان، خواص و افراد تاثیر گذار جامعه محور برنامه ریزی های کشور در طول سال قرار گیرد.
وی با بیان اینکه از سال ۸۸ تا ۹۷ شعارهای منتخب مقام معظم رهبری بر محور اقتصاد مطرح شده است تاکید کرد: رهبر انقلاب با تعیین این شعار ها می خواستند به ما بفهمانند که اقتصاد جبهه جدید و اصلی ترین صحنه تقابل دشمن با نظام اسلامی است.
حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: باید از اقتصاد کشور غافل نشد و سعی بر تقویت اقتصاد داشت و حمایت از کالای ایرانی نیز در این رابطه مطرح شده است.
وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از کار ایرانی،حمایت از سرمایه و کارخانه ایرانی و حمایت از تولید ملی که اگر دولتمردان و مردم به واقع این شعار را نقشه و چراغ راه خود قرار دهند اقتصاد کشور رو به رشد بوده و موفق خواهیم شد.
امام جمعه کیش با تبریک روز ملی فناوری هسته ای یاد و خاطره شهدای هسته ای کشور را گرامی داشته و شهادت بسیجی متفکر، شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم، شهادت سردار بزرگ جبهه های ۸ سال دفاع مقدس صیاد شیرازی و شهادت آیت الله صدر را تسلیت گفت.
وی همچنین با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) هفتمین اختر آسمان امامت و ولایت، ولایت را اساس و شالوده اسلام دانست و تاکید کرد: به فرموده امام باقر(ع)« اسلام بر ۵ پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و در اسلام به هیچ یک به اندازه ولایت تاکید نشده است.»
خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اهمیت صبر در آموزه های دینی افزود: صبر امری بسیار ارزشمند است که اگر انسان خود را به آن مزین کند در سایه صبر می تواند به تعالی معنوی دست یابد.
وی با بیان اینکه صبر بر مصیبت، صبر در طاعت و صبر در معصیت را مواردی است که در اسلام برآن بسیار تاکید شده است اظهار کرد: اگر جوانان در جستجوی تعالی معنوی هستند باید در مقابل معصیت صبر کنند که در سایه آن می توانند به کمال معنوی برسند.
امام جمعه کیش صبر را کیمیایی ارزشمند برشمرد که به عنوان ویژگی های پیامبران در قرآن از آن یاد شده است و در حکمت ۸۲ نهج البلاغه نیز امام علی(ع) صبر برای ایمان را به منزله سر برای بدن توصیه کرده اند.
نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش و با حضور مردم مومن در مصلای کیش برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.