امام جمعه کیش: مخاطب شعار سال همه مردم و مسئولان هستند/ اخلاق و دینمداری در ارتش امروز حرف اول را می زند

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی تاثیر مستقیم در شکوفایی اقتصاد کشور دارد افزود: مخاطب شعارسال همه مردم و مسئولان هستند

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی در از مباحث جدی دانست که باید مردم و مسئولان به آن توجه کنند.
وی اظهار کرد: برای عملیاتی شدن شعار سال مردم باید به این باور برسند که حمایت از کالای ایرانی نقش مهم و سازنده ای در شکوفایی اقتصاد کشور دارد این باید درمردم ایجاد و تقویت شود.
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه رسانه ها درایجاد و تقویت این باور در مردم نقش بسزایی دارند افزود: باید از تمام ابزارهای موجود برای تقویت این باور در مردم استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مخاطب شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری همه مردم و مسئولان هستند تاکید کرد: دولت وظیفه دارد با قاچاق کالا و واردات بی رویه به ویژه در خصوص کالاهای غیرضروری و کالاهایی که مشابه ایرانی دارند مبارزه کند.
حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق باید از اولویت های دولت باشد ادامه داد: دولت باید زمینه صادرات کالای ایرانی را فراهم کند، باید قوانین را تسهیل کرده اجازه و فرصت صادرات کالای ایرانی را بدهد.
وی با بیان اینکه مردم هم وظیفه دارند با خرید کالای ایرانی به تولید ملی کمک کنند افزود: استفاده از کالای ایرانی باید بخشی از دستورات زندگی مردم شود.
امام جمعه کیش اضافه کرد: باید باور کینم که حمایت از کالای ایرانی تاثیر مستقیم درشکوفایی اقتصاد کشور خواهد داشت و باید نسبت به خرید کالای ایران تعصب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حمایت از کالای ملی از مباحث جدی در تمامی کشورهای جهان است که تجربه شده و ازآن نتیجه هم گرفته اند افزود: در کشورفرانسه مردم پس از جنگ دوم جهانی و درراستای حمایت از اقتصاد کشور مصصم به خرید کالای داخلی حتی گرانتراز قیمت واقعی شدند و به شدت از خرید کالای خارجی جلوگیری کردند.
خطیب جمعه کیش با تبریک روز ارتش به دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند هوایی کیش وحضور با شکوه در مراسم نماز جمعه افزود: ارتش امروز ایران اسلامی ادامه ارتش رژیم ستم شاهی نیست بلکه پدیده ای نو و محصول انقلاب اسلامی است که به خوبی نوسازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه در ارتش رژیم سابق اثری از دین و اخلاق دیده نمی شد افزود: ارتش امروز ایران اسلامی در حوزه دین و اخلاق نوسازی شده و در حوزه اخلاق و دینمداری حرف اول را می زند.
امام جمعه کیش با اشاره به استقلال ارتش در حوزه های مختلف اظهار کرد: در ححوزه کارایی نیز ارتش توانمندی خود در ۸ سال دفاع مقدس را به منصه ظهور رساند و امروز نیز با تمام توان شاهد حمایت ارتش از انقلاب و آموزه های دینی هستیم.
وی با تبریک ۲۷ رجب سالروز مبعث رسول اکرم به تمامی مسلمانان جهان مبعث را واقعه دینی و الهی عظیمی دانست که در آن رسالت با وجود رسول گرامی اسلام به پایان رسیده و معجزه بزرگ و جاویدان الهی در زمین شکل می گیرد و تاکید کرد: خداوند به بشریت در این روز با فرستادن رسول خود و نزول قرآن کریم منت گذاشته و سعادت دنیا و آخرت انسان را تعیین کرد.

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور پرشکوه مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

برچسب ها :