خروج آمریکا از برجام سند بی اعتمادی به این کشور است.

 امام جمعه کیش گفت: حرکت ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خروج از برجام، نمونه آشکاری از بدعهدی و پیمان شکنی و سند محکمی از بی اعتمادی به این کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: ترامپ هفته جاری ضمن امضای سند خروج آمریکا از برجام( برنامه جامع مشترک )، با سخنان سبک، زشت ، سخیف خود، به مردم ایران تهمت و افترا زد.
وی اظهار کرد: علت اصلی این خصومت و دشمنی آمریکا در واقع انقلاب و نظام اسلامی است که دست زیاده خواهی استکبار را سرزمین غنی ایران اسلامی کوتاه کرد.
حسن زاده افزود: این دشمنی استکبار مربوط به این دوره از حکمرانان آمریکا نیست بلکه از 40 سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره سردمداران آمریکا این سنت دشمنی با ملت ایران را سرلوحه خود دارند.
وی خاطرنشان کرد: اما جمهوری اسلامی همچنان استوار ایستاده و سرافراز به حیات پرافتخار خود ادامه خواهد داد.
امام جمعه کیش در تحلیل رفتار آمریکا با سند بین المللی برجام گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای ، یک رسوایی بزرگ برای آمریکاییها و یک نوع عهد شکنی و مخالفت با قوانین متعارف بین المللی است.
وی اضافه کرد: آمریکا که همواره مدعی حرکت در چارچوب قوانین بین المللی است ، توافقی که مورد تایید افکار بین المللی است را نقض می کند و این لکه ننگ دامن مسوولان آمریکا را گرفته است.
حسن زاده افزود: ملت ایران بدانند که مسوولان کشور پیش بینی لازم را برای مقابله با خروج آمریکا از برجام در همه حوزه ها از جمله تامین کالاهای اساسی و ضروری و ارز مورد نیاز واردات را انجام داده اند و کشور مشکلی نخواهد داشت.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: این بار نیز آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی هیچ غلطی نمی کنند و پیامدهای این خروج آمریکا از برجام به آمریکا بر خواهد گشت.
وی گفت: اگر چه خروج آمریکا از برجام منجر به بازگشت برخی تحریم های گذشته همچون تحریم نفت، ارز و بانکی خواهد شد اما آمریکاییها بدانند سنگینی این تبعات به خودشان بازخواهد گشت.
حسن زاده اظهار کرد: یکی از این تبعات سنگین رفتار آمریکا ، عمیق تر شدن شکاف میان آنها و اروپاییان است .
وی گفت: خروج آمریکا از پیمان تجاری چند جانبه با اروپا و نیز خروج از پیمان آب و هوایی پاریس که پیمانی غیر سیاسی و مربوط به محیط زیست بود ، موجب فاصله گیری اروپا از آمریکا شده است.
امام جمعه کیش با بیان اینکه ایجاد دودستگی در امریکا از دیگر پیامدهای این تصمیم ترامپ شده است افزود: بسیاری از مسوولان پیشین آمریکا به تصمیم ترامپ واکنش منفی نشان دادند و این فرد نادان نمی تواند این شکاف عمیق کشورش را التیام ببخشد.
حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه اشاره کرد و افزود: بعد از این حمله ، سوریه بیش از 50 موشک را به منطقه جولان اشغالی پرتاب کرد.
وی گفت: این پاسخ موشکی سوریه در 50 سال اخیر از لحاظ عمق هدف و شدت آن بی سابقه بود و قدرت و موقعیت طلایی نیروهای مقاومت را اثبات کرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.