همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، فریاد حمایت از فلسطین و مرگ بر اسرائیل در جزیره کیش طنین انداز شد.

 امروز جمعه در گردهمایی باشکوه و یکپارچه، فریاد مرگ بر آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل خلیفه سر دادند و انزجار خود را از رژیم جعلی اسراییل اعلام کردند.
راهپیمایی امسال با توجه به مقدمه‌چینی و حمایت آمریکا از انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت‌المقدس و نیز واکنش بیرحمانه صهیونیست ها به اعتراض مردم فلسطین به این اقدام با حضوری چشمگیر تر برگزار ‌شد و مردم کیش همراه با مسلمانان جهان در این مناسبت بین‌المللی مخالفت خود را با اقدامات سلطه‌جویانه و غیر انسانی اسرائیل در منطقه اعلام کردند.
مردم روزه دار کیش در هوایی بسیار گرم اما با وحدتی مثالزدنی با در دست داشتن پارچه نوشته ها و شعار‌های با مضمون اعلام بیزاری از دشمنان اسلام و حمایت از مقاومت به این مراسم آمدند.
سخنانی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و القدس لنا بر روی برخی از این پارچه نوشته ها نقش بسته بود.
مردم خونگرم کیش مروارید خلیج همیشه فارس با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس ، حماسه ای ماندگار را خلق کردند و با مشتان گره کرده خود پاسخی کوبنده و محکم به یاوه گویی های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دادند.
راهپیمایی امسال روز قدس در کیش از ساعت 11.45 دقیقه از مقابل پردیس دانشگاه تهران به سمت مصلای کیش برگزار شد.
حاضران در این راهپیمایی اعم از شیعه و سنی ، امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، مسئولان منطقه ، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی ، ائمه جمعه و روسای ادارات و نهادها ضمن تجدید میثاق با امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین آرمان های انقلاب ، با خلق حماسه ای دیگر در کارنامه انقلاب اسلامی ، جنایات های رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
در پایان این راهپیمایی، قطعنامه سراسری روز جهانی قدس در بین 2 نماز ظهر و عصر جمعه قرائت شد و شرکت کنندگان در این حماسه ملی با فریادهای الله اکبر خامنه ای رهبر مفاد آن را تایید کردند.
بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را باعنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این مناسبت را به‌نشانه مقابله مستضعفان با مستکبران به رسمیت دانستند. این مراسم همزمان در سایر کشور‌های مسلمان نیز در حمایت از حقوق مردم فلسطین برگزار می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.