سخنان رهبر انقلاب مواضع ایران در برجام خواهد بود.

 امام جمعه کیش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دوم خرداد ماه جاری در جمع کارگزاران نظام گفت: رهبر انقلاب شروط نظام اسلامی در تداوم همکاری ایران با برجام را برای مسوولان و تیم مذاکره کننده کشور ترسیم کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: رهبر انقلاب در این دیدار در بیاناتی دقیق و موشکافانه مسائل مهم روز کشور و جهان اسلام را تشریح کردند که چراغ راه مسیر حرکت مسئولان نظام است.
وی اظهار داشت: رفتار صحیح در قبال آمریکا، برجام و اروپا و بیان لوازم و ضرورت های حرکت راهگشای اقتصادی در کشور، مهم ترین توصیه های رهبر انقلاب در جمع مسئولان و کارگزاران نظام بود.
حسن زاده گفت: مقام معظم رهبری 6 شرط را برای رفتار صحیح و ادامه برجام با اروپا به مسوولان و تیم مذاکره‌کننده یادآوری کردند که با دقت لازم و به عنوان اصول مذاکرات دیپلماسی و خواسته های نظام اسلامی ما تبیین شده است.
وی مهمترین توصیه رهبر انقلاب به مسوولان نظام در ادامه راه برجام، توجه به رفتار کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه برشمرد و افزود: 14 سال پیش کشورهای اروپایی وعده‌هایی دادند که به آنها عمل نکردند، اما اروپا این بار باید ثابت کنند که آن بدعهدی و بی صداقتی قبلی را نخواهند داشت.
حسن زاده اظهار داشت: اروپاییان و بویژه کشورهای عضو برجام در شرایط کنونی باید به نظام اسلامی تضمین دهند که بی صداقتی گذشته را نخواهند داشت.
وی گفت: شرط دیگری که رهبر انقلاب به آن تأکید داشتند این است که با توجه به نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل توسط آمریکا، اروپاییان باید مقابل آمریکا مواضع خود را روشن بیان کرده و قطعنامه علیه نقض آمریکا صادر کند.
امام جمعه کیش تصریح کرد: بر اساس تاکید رهبر انقلاب اروپا باید متعهد شود که موضوع منطقه ای جمهوری اسلامی و موشکی ایران را در مذاکرات هسته ای مطرح نکنند و اروپا حق دخالت در این موضوع را ندارد.
خطیب جمعه کیش خاطرنشان کرد: اروپا باید بر اساس توافق برجام با هرگونه تحریم انقلاب اسلامی ایستادگی صریحی داشته و رفتاری دوپهلو نداشته باشند.
وی گفت: اروپاییان باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کرده و مانع خلل در فروش نفت ایران باشند و از طرفی بانک‌های اروپایی باید تجارت با جمهوری اسلامی را تضمین کنند.
امام جمعه کیش در ادامه خطاب به مسوولان تصریح کرد: مسوولان و تیم مذاکره کننده ما باید این شروط را به عنوان اصول مذاکره در موضوع برجام مدنظر قرار داده و بر آنها تاکید کرده و از آن عدول نکنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.