امام جمعه کیش گفت: هدف دشمن فشار اقتصادی به مردم ایران برای ایجاد شکاف در جامعه و جدایی مردم از انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته در جزیره کیش افزود: فشار اقتصادی دشمن بر ملت ایران از سالهای قبل آغاز شده و وضع تحریم ها در این راستا است تا مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهند.
وی با بیان اینکه دشمن مجدانه تصمیم گرفته در حوزه اقتصاد با ملت ایران بجنگد، اظهار داشت: مهم ترین هدف دشمن از جنگ اقتصادی این است ملت ایران را از انقلاب جدا کند.
حسن زاده تصریح کرد: شناخت دشمن و نقشه های استکبار یکی از مهمترین محورهای بصیرت سیاسی و اجتماعی در کشور است.
وی اظهار داشت: آگاهی از برنامه های دشمن برای آحاد مردم یک ضرورت است و امروز باید مسئولان و سران کشور دشمن را خوب بشناسند و به نقشه دشمن آگاهی یابند تا برنامه مناسبی در مقابل نقشه های دشمن داشته باشند.
خطیب جمعه کیش گفت: مسئولان باید به تبیین برنامه ها و نقشه های دشمن بپردازند چرا که دشمنان در برنامه فعلی در مقطع فعلی بر سه محور مهم تمرکز دارند و جنگ اقتصادی و جنگ و فشار روانی و اشوب سازی سه نقشه مهم دشمن برای نظام اسلامی است.
حسن زاده اضافه کرد: اما دشمنان ملت ایران و نظام الهی را نشناخته اند و با فضل خدا دشمنان در این بخش از طراحی شکست خواهند خورد و این نویدی است که اسلام و نظام اسلامی می دهد.
وی اظهار داشت: محور دوم نقشه دشمن جنگ روانی است و ابزار تبلیغی که همه دست در دست هم باید در دام جنگ روانی قرار نگیریم.
حسن زاده با بیان اینکه دشمنان قصد دارند با فرافکنی نقاط قوت نظام را به نقطه ضعف تبدیل کنند افزود: دشمنان می خواهند مردم نقاط قوت نظام اسلامی را درک نکنند و نقاط قوت را به عنوان نقاط ضعف ببینند.
وی اظهار داشت: امروزه دستاوردهای هسته ای به درجات خوبی رسیده و این دشمن تلاش می کند این نقطه قوت را با بازی های روانی تبدیل به ضعف کند.
امام جمعه کیش تاکید کرد: سومین نقشه دشمن آشوب سازی و فشار عملی است و نمونه آن را در دی ماه سال گذشته که دست به آشوب سازی زدند مشاهده کردیم اما با هوشیاری مردم خنثی شد.
وی بیان کرد: دشمن در تلاش است مطالبات به حق و اعتراضات صنفی مردم را در راستای منافع سیاسی خود علیه نظام اسلامی استفاده کند.
حسن زاده در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه افزود: مهمترین انتظار مردم از قوه قضاییه که انتظار جامعی است بحث عدالت خواهی هست.
امام جمعه کیش گفت: مردم خواستار عدالت خواهی و عدالت قاطع و امیدوار کننده هستند ، عدالتی که در آن افراد ضعیف در مقابل افراد قدرتمند یکسان هستند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: اولویت اول آسیبهای اجتماعی امروز اعتیاد است و خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند و با این پدیده شوم مبارزه کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.