نماینده مردم بندرلنگه، بستک ، پارسیان و جزيره كيش در مجلس شورای اسلامی از معافیت فعالان اقتصادی مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

 عضو کمیسیون شوراها در مجلس، گفت: در آخرین نشستی که به همراه آقای پورابراهیمی در همایشی با حضور فعالین اقتصادی داشتیم قول داده شد در ماده ۵۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد مستثنی شوند.
ناصر شریفی ، در خصوص حمایت از فعالین اقتصادی در مناظق آزاد کشور، اظهار داشت: مشکلاتی در خصوص مناظق آزاد مخصوصا در حوزه مالیاتی وجود دارد که فعالین تجاری، بازرگانان، بازاریان و کسبه این مناطق با آن درگیر هستند.
نماینده مردم بندرلنگه، بستک ، پارسیان و جزيره كيش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون‌گذاران، هدف‌گذاران و سیاستگذاران در حوزه مناطق آزاد باید به چشم یک نامادری به مناطق آزاد نگاه نکنند، گفت: برای مناظق آزاد توسط خود هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری هدف گذاری و سیاست گذاری کرده اند، مناطق آزاد در شرایط تحریم می‌توان نقش بی‌نظیری در زمینه رشد و رونق اقتصادی در کل کشور ایجاد کنند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق آزاد فرصت و ظرفیت برای کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: باید خلاء‌ها و مشکلات را ببینیم و دریافت کنیم اما اینکه قصد داریم ظرفیت‌های ایجاد شده در این مناطق را از بین ببریم و از دست بدهیم اقدام مناسبی نیست.
وی با تاکید بر اینکه فعالین اقتصادی،بازرگانان، سرمایه گذاران بخش خصوص و تجار مناطق آزاد کیش و قشم مشکلاتی مرتبط با لوایح مالتی دارند، عنوان کرد: یکی از این مشکلات مشمول قراردادن مناطق آزاد در لایحه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که پیگیری‌هایی داشتیم و در آخرین نشستی که به همراه آقای پورابراهیمی در همایشی با حضور فعالین اقتصادی داشتیم قول داده شد در ماده 52مناطق آزاد مستثنی شوند که خبر خوبی برای فعالین اقتصادی بود.
شريفي با اشاره به اینکه مجتمع‌های تولیدی و واحدهایی تولیدی که در مناطق آزاد فعالیت داشتند به دلیل مسائل و مشکلاتی که در تصمیم‌گیری‌ها و بخش‌نامه‌های خلق الساعه وجود دارد زمین‌گیر شده‌اند، ادامه داد: اگر مشکلات این واحدهای تولیدی و تجاری برطرف نشود عواقب آن دامان تمامی کشور را می‌گیرد.
وی با بیان اینکه جلسات زيادي با کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌ها برگزار کرده و نگرانی‌های فعالین اقتصادی را به گوش آنها رساندیم، تصریح کرد: معافیت مجدد فعالین اقتصادی در مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر خوبی برای آنها محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تبصره 2 ماده 119 قانون برنامه ششم توسعه به منظور معافیت مالیاتی بین سال‌های 90 تا 94 ارائه اظهارنامه مالیاتی لازم نبوده است، عنوان کرد: طبق قانون در آن زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی پیش‌بینی نشده بود و بسیاری از فعالین در آن زمان اظهارنامه مالیاتی خود را ارئه نکرده‌اند این موضوع موجب نگرانی فعالین اقتصادی شده که خوشبختانه در حال برطرف شدن است تا آنها نیز شامل معافیت شوند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.