امام جمعه کیش گفت: هدف قیام امام حسین (ع) احیای دین ودفاع از رسالت، امامت و ولایت بود و محرم فرصتی برای شناخت ودرک این واقعه جاودانه و تاریخی است.

امام جمعه کیش گفت: هدف قیام امام حسین (ع) احیای دین ودفاع از رسالت، امامت و ولایت بود و محرم فرصتی برای شناخت ودرک این واقعه جاودانه و تاریخی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده درخطبه های نماز جمعه کیش افزود: درک قیام عاشورا نیازمند شناخت شخصیت های مهم و اثرگذار، بررسی اهداف، مطالعه چگونگی واقعه کربلا و شناخت آثارو نتایج آن است.
وی با اشاره به نامه های تاریخی امام حسین (ع)تاکید کرد: مضمون نامه های آن امام بزرگوار چیزی جز تلاش برای احیای قرآن، سنت و امامت نبوده است.
** نکته هایی که هیات های مذهبی وعزاداری باید مورد توجه قرار دهند**
امام جمعه کیش در خصوص عزاداری های دهه محرم تاکید کرد: مجالس عزاداری حسین باید وسیله و فرصتی برای تقویت ارتباط با قرآن، خدا و شناخت ارزشهای معنوی باشد، لذا هیاتهای عزاداری باید کانون معرفت و محبت نسبت به اهل بیت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: تقویت شناخت قیام عاشورا، افزایش ایمان و اعتقاد در قشرهای مختلف مردم، ایجاد فضای معنوی و پرهیز ازجنبه های سکولاری از نکاتی است که هیاتهای عزاداری باید به آن توجه کنند.
** اقتصاد پایدار جزیره حفظ و مورد توجه قرار گیرد **
خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن با ملت ایران از مسؤلان خواست تا با توجه به جایگاه مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد کیش در اقتصاد ملی و رونق صنعت گردشگری، تحرک اقتصادی دراین مناطق را با برنامه ریزی حفظ کنند و در نگاهی کلی تر به اقتصاد کشور کمک کنند چرا که خاموشی چراغی از بازار ضربه ای جبران ناپذیری به جزیره، منطقه و کشور خواهد بود.
وی با اشاره به این نکته که مسؤلان باید مواظب حاشیه ها و حاشیه سازی ها باشند افزود: غیراقتصادی کردن جزیره فکری صحیح نیست و باید برای رفع مشکلات اقتصادی و رونق بخشی به این منطقه تلاش شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.