اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید؛ والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی جزیره کیش پیامی به مناسبت دوم آذر روز بسیج دانشجویی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم .  
اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید؛ والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی ازضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است . طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر "نه شرقی و نه غربی " باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام می‌پذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است . حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است ، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست ، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است ، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیز توام با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضدانقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت . بار دیگر تاکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی ، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت . من از تمامی بسیجیان خصوصا از فرماندهان عزیز آن تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجواری اهل بیت - علیهم السلام - متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالما به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمی که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیه الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفدا - هستند بیفزاید.

متن پیام فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه توسط حضرت امام خمینی (ره)
بسیج برکات بی بدیلی در عرصه های دانشگاهی داشته است.
بسیج دانشجویی مظهر ایمان و علم است. بسیج درخت پرثمری است که شکوفه های شکوهمند آن رایحه ایثار، اخلاص و مقاومت را در فضای انسانیت پراکنده می سازد.
بسیجی با تعهد و تقوا، عزم و اراده، صفا و صداقت، شجاعت و همت، عدالت خواهی، تیزهوشی و زمان شناسی در فرازهای حساس انقلاب و نظام اسلامی حضوری مداوم و سرنوشت ساز دارد.
بسیج در واقع یک هویت فرهنگی، روشن، پاک و آینده نگر هست و کردارش برای رضایت کردگار است و باچنین هدفی هر کجا نیاز به وجود بسیجی باشد، حضور خالصانه و معنادارش بدون درنگ و عاری از هر گونه فرصت سوزی و عافیت طلبی، مشاهده می شود.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی جزیره کیش لازم میداند در برابر تمامی اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه ها که باتمام وجود و با اخلاص در کنار تحصیل و علم آموزی در سنگر بسیج دانشجویی فعالیت می کنند، سر تعظیم فرود آورد و از تمام دانشجویان که با نظرها و پیشنهادات خود ما را در هرچه بهتر برگزاری برنامه ها یاری می کنند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.
در پایان هفته بسیج و دوم آذر روز بسیج دانشجویی را به تمام اساتید، دانشجویان و کارمندان بسیجی دانشگاه تبریک عرض می کنیم. برای تمامی دانشجویان توفیق روزافزون و موفقیت خواستاریم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.