امام جمعه کیش گفت: در زمان قطع اینترنت نیاز به یک شبکه ملی اطلاعات به شدت احساس شد، زیرساختی که حتی از سیستم سراسری حمل و نقل یا آب و گاز نیز ضروری‌تر است.

به گزارش صبح کیش به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به‌ویژه در کانون خانواده عنوان کرد: همه اعضای خانواده باید تقوا را رعایت کنند، رعایت تقوا آثار مثبتی برای همه دارد که یکی از این آثار تقویت خوش بینی نسبت به یکدیگر است.

وی در ادامه با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و معرفی این امام به‌عنوان آخرین امام عصر حضور ائمه در میان مردم، افزود: شیعیان 250 سال با ائمه خود زندگی کردند و از آنها راهنمایی گرفتند و مسائل خود را به‌طور مستقیم با آنها در میان گذاشتند.

امام جمعه کیش ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) آخرین امام عصر حضور بود که وظیفه سنگینی برای زمینه‌سازی و توجیه مردم برای ورود به عصر غیبت داشت، وظیفه‌ای که در مدت زمان کوتاه امامت خود توانست به‌خوبی از عهده این کار برآید.

وی با اشاره به ضرورت شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: در اغتشاشات اخیر وقتی مسؤولان مجبور به قطع اینترنت شدند خیلی از کارها روی زمین ماند، امروزه نصف کارهای مردم با اینترنت است و یک نیاز ضروری است، که البته در این جریانات اخیر قطع آن ضروری‌تر بود.

حسن زاده افزود: در زمان قطع اینترنت نیاز به یک شبکه ملی اطلاعات به شدت احساس شد، موضوعی که مقام معظم رهبری سال‌هاست این ضرورت را بیان می‌کنند، از برخی دولت‌مردان تعجب می‌کنم که چرا در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه کیش ادامه داد: شبکه ملی اینترنت یکی از زیرساخت‌های راهبردی کشور است که حتی از سیستم سراسری حمل و نقل یا آب و گاز نیز ضروری‌تر است، چقدر هزینه برای اینترنت جهانی می‌دهیم و سرمایه از کشور خارج می‌شود؟ اگر شبکه ملی باشد هزینه‌های مردم به‌شدت کاهش می‌یابد.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.