فریدون اصفهانیان روز دوشنبه در حاشیه سمینار دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال کشور به میزبانی کیش درگفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن مثبت ارزیابی کردن قضاوت داوران اظهار کرد : اشتباهاتی در داوری ها وجود دارد اما با توجه به امارهای دریافتی سطح داوری ها نسبت به گذشته بهتر شده است .
وی در مورد نحوه داوری های گفت: داوری که برای قضاوت وارد زمین می شود به دنبال این است که به عنوان برنده همچون تیم ها از زمین خارج شود، برنده نه از نظر برد و باخت، برنده ای که حق را به حقدار داده و قضاوت درست ، کامل و منصفانه ای داشته باشد .
اصفهانیان برگزاری سمینار دانش افزایی داوران در کیش را اقدامی مثبت دانست و گفت : داورانی که در کلاس توجهی حضور دارند با توجه به عملکرد آنان در طی دوره های قبل از سوی دپارتمان انتخاب شده اند که با هماهنگی صورت گرفته در این سمینار حضور پیدا کرده اند .
وی اظهار کرد : 10 داور چهارم نیز انتخاب شده اند که در کلاس های قبل حضور داشتند و قرار است از این داوران به عنوان داور چهارم استفاده کنیم .
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به ایرنا گفت: داوران وظیفه ای بر عهده دارند که باید به آن عمل کنند و ممکن است اشتباهاتی هم وجود داشته باشد و تا زمانی که انسان قضاوت می کند احتمال اشتباه نیز وجود دارد .
به گفته اصفهانیان ، در یک دادگاه حکمی برای پرونده یا شخصی صادر شود که ممکن است برای همان حکم در دادگاه تجدید نظر رای دیگری صادر شود که این در فوتبال وجود ندارد.
وی تصریح کرد: برای کاهش اشتباهات کلاس هایی توجیهی و سمینارهایی از این دست برگزار می کنیم و تلاش داریم تجهیزات آنان را تکمیل کنیم این اقدام کمک می کند تا در رقابت های نیم فصل از اشتباهات کاسته شود.
سمینار دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال کشور نیم فصل 95-96 تا 16 دی ماه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.