کسری غفوری عصر شنبه در حاشیه آئین اختتامیه رقابت های تور جهانی والیبال ساحلی 2017 ( میکا کاپ)در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با مثبت ارزیابی کردن سطح این دوره از رقابت ها اظهار کرد : به طور معمول سهیمه خاص را یا به میزبان رقابت ها و یا تیم هایی که پیشرفت محسوسی کرده باشند می دهند.
وی گفت : سطح تیم های المپیکی شرکت کننده در تورجهانی کیش نسبت به دوره گذشته بسیار بالا بود .
وی اظهار کرد : در بازدید و بازرسی ناظران فنی فدراسیون جهانی از زمین های والیبال ساحلی از نمره 100 ، 100 را دریافت کردیم که اتفاق کم نظیری بود.
غفوری شکست تیم والیبال ساحلی ایران را بر اساس کم تجربگی ورزشکاران عنوان کرد و گفت : تنها با دو اختلاف بازی به حریفان واگذار شد ، از عملکرد تیم های ملی در رقابت ها راضی تر از سال گذشته هستم .
*مربیان هلندی و برزیلی گزینه های مورد نظر برای هدایت تیم ملی
وی با بیان اینکه در برگزاری رقابت ها و کسب نتیجه تیم های ملی به نتیجه مورد نظر رسیده ایم افزود: بزودی مربی سرشناس والیبال ساحلی جهان به تیم ملی خواهد پیوست و به مدت 2 سال هدایت تیم را برعهده می گیرد، در صورت بر آورده شدن انتظارت این مدت 2 سال دیگر تمدید می شود و تا المپیک 2020 در کنار ما خواهد بود.
غفوری با اعلام اینکه این مربی عناوین قهرمانی المپیکی دارد افزود : 2 گزینه از هنلد و برزیل برای هدایت تیم ملی در نظر داریم ،اگر چه گزینه برزیلی قوی تر است و تجربه مربی گری در المپیک را دارد اما مشکل ما با مربیان برزیلی برنامه مدار نبودن آنهاست ، بنا براین باید یک مربی برنامه مدار در کنار آن داشته باشیم .
سرپرست سازمان والیبال ساحلی به ایرنا گفت : مربی هنلدی از نظر عملکرد کمی پائین تر از گزینه برزیلی است اما در مورد برنامه ریزی و علم تمرین قوی است ، در حال سنجش و ارزیابی این دو گزینه هستیم .
غفوری تصریح کرد : تمام تلاش خود را چه در زمینه برگزاری رقابت ها و چه حضور و ارتقا داوران و مربیان در عرصه های مختلف و قهرمان پروری و همگانی بکار بسته ایم .
وی در مورد ارتقاء تیم ملی والیبال ساحلی کشور گفت : سال گذشته رقابت ها بدون ستاره بود اما امسال سطح آن به سه ستاره رسید، اگر ورزشکاران ما در رقابت های تک ستاره شرکت می کردند ممکن بود قهرمان شویم ، ساحلی بازان ما با قهرمانان المپیک دست و پنجه نرم کردند که اتفاقی خوب است ، امروز در آسیا مدعی هستیم و بزودی در دنیا حرف برای گرفتن خواهیم داشت .
*معرفی کیش به عنوان مقر آسیایی والیبال ساحلی/ایران ایستگاه دوم رقابت های راه جاده ابریشم می شود
سرپرست سازمان والیبال ساحلی گفت : بزودی خبر خوشی مبنی بر اینکه جزیره کیش مقر آسیایی والیبال ساحلی می شود خواهید شنید که اتفاق بزرگی است .
وی در مورد برگزاری اردو یا رقابتهای پیش رو برای تیم ملی والیبال ساحلی کشور اظهار کرد : تیم ملی امید هفته آینده به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام می شود ، پس از برگزاری رقابت های تور جهانی اردوی زیر 21 سال را در کیش برگزار می کنیم ، تیم ملی بزرگسالان نیز در اردیبهشت ماه به تایلند اعزام خواهد شد و پس از آن تیم های ملی به تورهای جهانی یک و دو ستاره اعزام می شوند ، نیم نگاهی هم به رقابت های سه ستاره داریم.
غفوری به ایرنا گفت : به اذعان' آنجلو ' رئیس سازمان ساحلی فدراسیون جهانی ، تیم ایران آنقدر پیشرفت کرده است که سهمیه خاص برای تیم ایران در نظر گرفته می شود ، این سهیمه را یا به میزبان رقابت ها و یا تیم هایی که پیشرفت محسوسی داشته باشند می دهند که این سهمیه در اولین رقابتی که ایران اعلام آمادگی کند به تیم ملی داده خواهد شد.
وی از برگزاری برنامه ای با عنوان' راه جاده ابریشم ' با همکاری مدیر عامل منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت : این رقابت از چین شروع می شود و قرار است با یک برنامه ریزی ایران ایستگاه دوم آن باشد ،بعد از آن ترکیه و سپس در اروپا برگزار شود.
وی به برگزاری جام جهانی والیبال ساحلی در اتریش در پایان خرداد ماه 96 اشاره کرد و گفت : رقابت های جاده ابریشم برای فدراسیون جهانی بسیار دارای اهمیت است و در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم .
* داوری ها در سطح خوبی قرار داشت
غفوری سطح داوری های این رقابت ها را بالاتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت : همه داوری ها چه در حوزه داخلی و چه در بخش بین الملل در بالاترین سطح قرار داشت .
به گزارش ایرنا ، دومین تور جهانی والیبال ساحلی که از 27 بهمن ماه در جزیره کیش برگزار شده بود عصر شنبه با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.
در این رقابت ها تیم روسیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، لهستان در جایگاه دوم و تیم دیگری از روسیه بر سکوی سوم ایستاد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.