فریدون معینی روز پنجشنبه در کلاس دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری فوتبال با قدردانی از رئیس هیات فوتبال کیش در برگزاری این دوره به تغییرات فوتبال در جهان امروز اشاره کرد و افزود :بر اساس این تغییرات کسانی موفق ترند که افکار خود را با مسائل جدید مطابقت می دهند و با علم روز آشنا هستند.
وی بر آموزش زبان فوتبال به علاقه مندان این رشته از سنین کودکی تاکید کرد و گفت : اگر این امر محقق نشود نمی توان انتظار فوتبال حرفه ای داشت،ما با فوتبال دنیا فاصله داریم .
این کارشناس فوتبال در ادامه به انجام عملیات فوتبال چون حفظ توپ، پوشش ، فشار ، پاس دادن، فضا سازی ، انسجام تیمی اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم فوتبال ما رشد کند باید تمامی این موارد یک به یک آموزش داده شود.
معینی تحلیل (آنالیز) بازی را بسیار مهم دانست و گفت : یک مربی باید تحلیلی عمیق از بازی داشته باشد ، باید بتواند بازی را پیش بینی کند و اگر این اتفاق بیفتد ارتباط بین مسابقه و تمرین آشکار می شود و می توان به راحتی نقاط ضعف را مشخص کرد.
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ،حمله ، دفاع و انتقال را اساس فوتبال برشمرد و افزود : باید مشکل را در این سه بخش به درستی بررسی کرد و به نقاط ضعف در کار پی برد.
وی با بیان اینکه کیفیت کار در فوتبال امروز تغییر کرده است افزود : به سختی می توان پی برد که حریف در میدان چه خواهد کرد .
این کارشناس فوتبال در ادامه به چگونگی تبدیل فرصت ها به گل ،جلوگیری از گل زدن تیم حریف، نحوه دفاع ، برهم زدن ساختار تیم مقابل اشاره کرد وگفت : سرعت عمل و تمرین سرعت از مهمترین نکاتی است که در فوتبال باید به آنها توجه کرد.

*تاکید بر تمرین برای رسیدن به موفقیت
رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال ،سخنران دیگر این برنامه به اهداف و برنامه های آموزش مربی گری در فدراسیون اشاره کرد و افزود : متاسفانه در استنباط از آموزش دچار مشکل هستیم و نگاه درستی به مقوله آموزش وجود ندارد .
غلامرضا جباری با بیان اینکه آموزش متولی مربیگری است افزود : ما باید نظام مربیگری را ببینیم و خود را متولی مربیگری بدانیم .
وی مربیگری را نیازمند علاقه دانست و به سه کلید اصلی برای موفقیت در مربیگری اشاره کرد و گفت : اگر یک مربی، شخصیت حرفه ایی در سه سطح همگانی ،قهرمانی و حرفه ای نداشته باشد توفیقی حاصل نمی شود.
رئیس دپارتمان آموزش مربیان فدراسیون فوتبال ،دانش را یکی دیگر از کلیدهای مهم برای مربیگری عنوان کرد و افزود : باید دانش خود را در عرصه مدیریت ، مربیگری و داوری افزایش دهیم .
وی مولفه سوم را مهارت دانست و گفت : دانش را باید از مراجع مختلف بدست آوریم و آن را به روز کنیم .
جباری تمرین مستمر را در رسیدن به موفقیت مهم برشمرد و افزود : آنچه که ما را به مهارت نزدیک می کند تمرین است.
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال نیز به تغییرات در فوتبال امروز و اهمیت حفظ توپ و تاثیر آن در یک بازی اشاره کرد و گفت: حفظ توپی که بدون نفوذ باشد اهمیت ندارد .
پاس سالم ، اصول حمله و دفاع ، افزایش سرعت در پاس دهی توپ، کیفیت ، شدت و دقت پاس ،اصول مربیگری ، استفاده از فرصت ها و بکار گیری تکنیک هایی که حریف انتظار ندارد ، سازماندهی مدافعان ، خلاقیت ، فریب و اصل غافلگیری در بازی از مواردی بود که مرتضی محصص در این کلاس در مورد آنها توضیح داد.
کلاس یک روزه دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری فوتبال امروز پنجشنبه به همت هیات فوتبال کیش و با حضور رئیس و دبیر هیات فوتبال جزیره کیش ، جمعی ازمربیان ، کمک مربیان و استعداد یابان در سالن ابن سینای مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.