غلامرضا جباری که برای حضور در کلاس دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری فوتبال به کیش سفرکرده روز جمعه در پاسخ به سئوال در خصوص تاثیر تدوین نظام جامع مربی گری برای ارتقاء فوتبال کشور گفت: این نظام شامل 9 مولفه است که با اجرای آن می توانیم به پیشرفت کمی و کیفی مربی گری کمک کنیم .
وی نخستین مولفه را آموزش بر مبنای نیاز سنجی عنوان کرد و افزود: باید ببینیم انرژی و زمانی که صرف می کنیم برای رفع چه نیازی است تا هزینه و زمان را بی جهت تلف نکنیم
این کارشناس فوتبال تصریح کرد : قوانین و مقررات ما نیز باید در راستای حفظ و ارتقا مربیان متعهد و متخصص و همچنین حذف افراد غیر متخصص باشد .
جباری شناسایی ، جمع آوری ، تدوین ، انتشار و به روز کردن منابع را از مولفه های دیگر این نظام برشمرد و افزود : اگر این مهم به درستی انجام نگیرد مربی گری و آموزش کیفیت لازم را نخواهد داشت و کار به سرانجام نمی رسد .
وی نظارت مستمر بر مدرسان ، مربیان ، مدیریت بعد از آموزش را از مولفه های مهم دیگر این نظام جامع عنوان کرد و افزود : هدف از اجرای این نظام ،نظم دهی و ساماندهی به امور است، این نظام از اجرای کارهای غیر ضروری جلوگیری می کند.
رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال تصریح کرد : در صورتی که هیات های استانی و شهرستانی بتوانند این نظام را به خوبی درک و اجرایی کنند مربی گری فوتبال ،همگانی ، قهرمانی و حرفه ای به تفکیک در جایگاه خود شکل می گیرند و پیشرفت می کنند.
جباری در مورد تقویت تیم های ملی و توجه به ورزش پایه نیز گفت : اقداماتی در این سطح برای تربیت مربیان در ورزش شهرستان ، روستاها و بخش ها آغاز شده است که می تواند پایه فوتبال را قوی تر کند .
وی با بیان اینکه فدراسیون مربی گری را سه بعدی و در سطح همگانی ، قهرمانی و حرفه ای می بیند افزود: برای همگانی کردن برنامه مدونی تهیه و از طریق استان ها عملیاتی شده است ، در بحث قهرمانی و در سطح لیگ برتر امید ، نوجوانان و جوانان برنامه های خوبی پیش بینی کرده ایم که مربیان هم بر این اساس باید روز به روز توانمند تر شوند.
این کارشناس فوتبال تصریح کرد : در جهت کمک به تیم ملی در تمامی سطوح نیز برنامه داریم ،از طریق سازماندهی مدرسان و مربیان و اجرای خوب برنامه های لیگ برتر به تقویت تیم های ملی کمک می کنیم ، تیم ملی زمانی قوی خواهد شد که لیگ برتر ما قوی باشد و زمانی لیگ برتر قوی است که مربیان کارآمد و قوی در راس فعالیت ها باشند .
کلاس یک روزه دانش افزایی، مدیریت و برنامه ریزی دوره های مربیگری فوتبال روز پنجشنبه با حضور مدرسانی از فدراسیون فوتبال ، رئیس و دبیر هیات فوتبال کیش ، جمعی ازمربیان ، کمک مربیان و استعداد یابان در سالن ابن سینای مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.