شنیده‌ها حاکی از پیش ثبت‌نام علی رحمانیان از کیش در دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی دارد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، شنیده‌ها حاکی از این است که در پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی علی رحمانیان از جزیره کیش شرکت کرده است.
گفته می‌شود رحمانیان دانش آموخته حقوق در کشور سوئیس و بازپرس سابق جزیره کیش است.
با توجه به اینکه در سالهای اخیر مناطق آزاد کشور و به تبع آن جزیره کیش با مشکلات عدیده‌ای روبروست انتظار می‌رود ورود یک نماینده از جزیره کیش در دفاع از حقوق مناطق آزاد و جزیره کیش تاثیرگذار باشد.
در تمامی ادوار گذشته همواره شاهد این بودیم که نمایندگان غرب استان هرمزگان از شهرستان‌های دیگر انتخاب شده‌اند و همچنان شاهد هستیم که از اواخر دهه ۸۰ مناطق آزاد با چالش‌های بسیاری روبرو بودند که بسیاری از این چالش‌ها و اتهامات (مانند قاچاق و دروازه واردات کالا) از سوی برخی نمایندگان مجلس در رسانه‌ها و به ویژه در سالهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مطرح و مشکلات فراوانی برای مردم و اقتصاد این مناطق ایجاد کرده است؛ در حالیکه انتظار می‌رفت این نمایندگان از حقوق مردم دفاع کرده و راهکاری برای خروج از این مشکلات و چالش‌ها بیابند، کمترین دفاع از سوی آنان دیده شده است.
به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که در این دوره، جزیره کیش نماینده‌ای در خانه ملت داشته باشد تا توان و قدرت دفاع و حمایت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش را داشته باشد.
فردی که در کنار صلاحیت‌های قانونی که در انتخابات مطرح می‌شود، عشق و علاقه به جزیره کیش و همچنین پاکدستی، شجاعت، جسارت و ایستادگی در برابر بی‌عدالتی و قدرت پاسخگویی و مطالبه‌گری را در کارنامه فعالیت‌های خود داشته باشد.
با وجود شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی که در این روزها دامن‌گیر جامعه و به خصوص جزیره کیش شده است مردم باید در انتخاب فردی که به عنوان نماینده به بهارستان می‌،فرستند حساس باشند. تدین و تقوا، توجه به صلاحیت، تعهد و تخصص، مسئولیت پذیری، آگاهی و دانش مدیریتی، شناخت منطقه و مشکلات حوزه انتخابیه، مردمی بودن ( نه در شعار بلکه در واقعیت)، شناخت و آگاهی کافی نسبت به قوانین از جمله شرایطی است که نماینده منتخب مردم باید داشته باشد.
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از هر شهر و منطقه باید در ابتدا حامی حقوق عامه ملت و پس از آن، شهروندان حوزه انتخابیه خود و در برابر اعتماد مردم و مسئولیتی که پذیرفته‌اند پاسخگو باشند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.