به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش با بیان اینکه رکورد ۲۰ ساله کیفیت آب شرب در کیش شکسته شده است، در حالی اعلام می‌کند که کیفیت آب شرب کیش، بهترین و خالص ترین آب شرب شبکه توزیع آب شهری در کشور است، که کیشوندان تمایلی به استفاده از آب لوله کشی نشان نمی‌دهند.

زین الدینی با بیان اینکه شرکت آب و برق کیش تنها شرکت دارای تکنولوژی هیبرد برای ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی در کشور است،‌ اظهار کرد: نظارت بر آب شرب لوله کشی شده در کیش،‌ طی سه مرحله انجام می‌شود که فقط در بخش کنترل کیفی آب خروجی از سیستم آب شیرین کن، بیش از ۵۰۰ آنالیز بر کیفیت آب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با استفاده از موادشیمایی معدنی که با کیفیت بالا از شرکت‌های داخلی و خارجی تهیه می‌شود، غلظت پارامترها به نحوی تنظیم شود که کلیه استانداردهای لازم را داشته باشد و پایداری کیفیت آب به حد مطلوب برسد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش مرحله سوم نظارت بر کیفیت آب را کنترل کیفیت در شبکه توزیع عنوان کرد و افزود: ماهانه بیش از یک هزار آنالیز و پایش مستمر برای پایداری کیفی مطلوب در کلیه نقاط جزیره انجام می‌شود.

چرا کیشوندان تمایلی به مصرف آب لوله کشی ندارند؟

وی در پاسخ به اینکه، «اگر آب شرب جزیره کیش بهترین کیفیت را داراست، پس چرا کیشوندان بیشتر به استفاده از آب معدنی تمایل دارند»، گفت: تعهد کیفی شرکت آب و برق کیش تا ورودی کنتور مشترکان است؛ به عبارتی دیگر کیشوندان باید برخی نقاط دخیل در کیفیت آب دریافتی از کنتور تا نقطه نهایی خروجی را رعایت کنند.

تعهد کیفی شرکت آب و برق کیش تا ورودی کنتور مشترکان است

زین الدینی ادامه داد: مخازن نگهداری آب باید به صورت دوره‌ای و حداقل سه ماه یک بار شست و شو شوند؛ حتی توصیه می‌شود که اگر به مدت چند روز به دلیل مسافرت یا عوامل دیگر استفاده‌ای انجام نگیرد باید یک ضد عفونی ساده نیز در مخازن آب شرب انجام شود.

وی پمپ‌های انتقال دهنده را از دیگر موارد دخیل در کیفیت آب شرب دانست و اضافه کرد:‌ توصیه می‌شود برای جلوگیری از ورود ناخالصی به آب شرب،‌ از پمپ‌های انتقال دهنده استاندارد با بدنه استیل استفاده شود تا در نقطه نهایی خروجی آب اخلالی در کیفیت حاصل نگردد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش همچنین فرسودگی تاسیسات داخلی ساختمان را از دیگر عوامل کاهش کیفیت‌ آب در نقطه خروجی عنوان کرد.

طی گفت و گو با برخی از کیشوندان، آنان فرسودگی شبکه توزیع آب و احتمال وجود ناخالصی در آب لوله کشی را دلیل اصلی عدم تمایل خود به استفاده از آن اعلام کردند؛ اما طبق اعلام شرکت آب و برق کیش، آب تحویلی به کنتور مشترکان در سطح بالایی از کیفیت قرار دارد.

به نظر می‌رسد، وقت گیر بودن رسیدگی به موارد بهداشتی مخزن نگهداری آب، در کنار بالا رفتن دمای آب نگهداری شده در مخزن، از دلایل اصلی برای عدم تمایل کیشوندان برای استفاده از آب لوله کشی است./ایرنا

 

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.