به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی در خصوص درصد سهم پرواز های داخلی فرودگاه بین المللی کیش، گفت: هواپیمایی کیش در نه ماه امسال میان ۲۰ ایرلاین فعال در مسیر فرودگاه بین الملی کیش از قبیل”اروان، آساجت، چابهار،پارس، فلای پرشیا، وارش، پویا، سپهران، آتا، کاسپین، قشم، کارون، ساها، زاگرس،تابان، ایران ایرتور، آسمان، معراج، ایران ایر و ماهان” بیشترین سهم پروازی را به خود اختصاص داده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با بیان این که در سال ۱۴۰۲ روزانه با میانگین ۵۳ سورتی پرواز میزبان ۷هزار و ۱۴۶ مسافر بودیم، افزود: در نه ماه امسال با انجام ۱۴ هزار و ۵۴۹ سورتی پرواز به تعداد یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۳۴۳ نفر مسافر خدمات مطلوب فرودگاهی ارائه شده است.

عزت اله محمدی، بیان داشت: در بخش پروازهای خارجی نیز با انجام ۱۶۳ سورتی پرواز و جا بجایی ۹ هزار و ۹۶۱ مسافر نسبت به سال مشابه، شاهد رشد ۱۶۵ درصدی ورود مسافر به جزیره زیبای کیش بودیم.

محمدی همچنین از رونق سفرهای دریایی در نه ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: با تردد ۱۰ هزار و ۲۷ شناور تعداد ۵۰۲ هزار و ۱۲۵ مسافر دریایی و ۸۴ هزار و۷۰۸ خودروی سواری از اقصی نقاط کشور به مقصد جزیره کیش جابجا شدند که در مدت زمان مشابه رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

محمدی در ادامه با اشاره به پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی کیش بر اساس شهرهای مبدا، اظهار داشت: تهران نسبت به یازده شهر مبداء با ۵۶ درصد بیشترین پذیرش پروازهای داخلی را از این منطقه به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: هواپیمایی کیش در بخش پروازهای خارجی نیز ۹۳ درصد از سهم پروازها و ارائه خدمات شایسته به عموم مسافران و گردشگران را در نه ماه امسال در کارنامه خدمات هوایی خود به ثبت رسانده است.

عزت اله محمدی بر اساس آمارهای ارائه شده، تصریح کرد: در بخش پرواز های خارجی به مقاصد “نجف، بغداد، مسقط و دبی” بیشترین تردد پروازی و مسافری از کیش به مقصد دبی با ۸۶ درصد رشد مسافری را به همراه داشت.

گفتنی است شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش یکی از شرکت های وابسته سازمان منطقه آزاد کیش ماموریت اصلی اقتصاد دریا محور را با جدیت تمام در دستور کار خود قرار داده و با ایجاد پتانسیل های ارزشمند در حوزه های دریایی و هوایی توانسته گام های موثری در زمینه گردشگری و اقتصادی بردارد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.