دسته: اجتماعی

اخاذی نافرجام دختر جوان در جزيره كيش

 سرهنگ دوم اباذر محرمی‌رییس پلیس فتا کیش گفت: دختري که با تهیه فیلم غیراخلاقی از پسر 25 ساله قصد داشت او را وادار به تسلیم در برابر خواست شیطانی خود كند در جزيره کیش دستگیر شد.
سرهنگ محرمی‌ افزود: پس از مراجعه پسر جوانی به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاوير و فيلم در فضاي مجازي از سوی يك زن موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: شاکی پرونده با مراجعه به این پلیس اظهار داشت حدود يک سال با دختري آشنا شده و با هم رابطه دوستي داشتند اما پس از مدتی وی با ارسال عکس و فيلم از طريق شبکه اجتماعي تلگرام برای شاکی درخواست پول كرده كه در صورت عدم واریز مبلغ خواسته شده اقدام به انتشار تصاوير و فيلم‌ها در فضاي مجازي خواهد كرد.
 
رییس پلیس فتا کیش تصریح کرد: با انجام تحقیقات و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس، مشخص گردید دختر جوان با استفاده از تلفن همراه خود در هنگام رابطه غیراخلاقی با آن پسر به صورت مخفی، اقدام به تهيه عکس و فيلم از چهره وی كرده بود در حالي که شاکی هيچ‌گونه اطلاعي از این اقدام نداشته است.
 
سرهنگ محرمی در ادامه بیان کرد: در همین راستا و با انجام اقدامات علمی و پلیسی متهمه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازجویی‌های انجام شده‌ به جرم خود اعتراف كرد.
 
وی گفت: هر کس فیلم و تصاویر شخصی دیگران را وسیله تهدید قرار بدهد و یا به منظور اخاذی و یا هر عنوان دیگری از آن سوء استفاده کند، به دو تا پنج سال زندان و 74ضربه شلاق و 10سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌شود.
 
سرهنگ محرمی گفت: توصیه می‌کنیم خانواده ها نظارت کافی را در خصوص فرزندانشان داشته باشند و برخی از افرادی که سودای ارتکاب چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که هیچ گونه اغماضی در این پرونده ها صورت نمی گیرد و افرادی که مرتکب چنین جرایمی شوند، با مجازات های سخت قانونی روبه رو خواهند شد.
 
رییس پلیس فتا کیش از مردم خواست در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک درفضاي مجازي، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما  پلیس فتا در میان بگذارند.

برچسب ها :