دسته: فرهنگی و هنری

راه اندازی کمیته های پژوهشی در دانشگاه یک ضرورت است 

 سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش بر ضرورت توجه به کارهای تحقیقاتی و راه اندازی کمیته های پژوهشی در این دانشگاه تاکید کرد.

 غلامرضا حکمتی عصر پنجشنبه در 'کارگاه آشنایی با پارک های علم و فناوری ' با گرامیداشت هفته پژوهش و ضرورت توجه به بحث های تحقیقی و پژوهشی در دانشگاه ها اظهار کرد: با توجه به نبود بانک اطلاعاتی برای دانشجویان و استادان در این دانشگاه ممکن است افرادی باشند که کارهای پژوهشی انجام داده باشند که اطلاع دقیقی از آن نداریم .
وی افزود : امسال به مناسبت هفته پژوهش تنها کسانی تجلیل شدند که کتاب تالیف کرده اند .
وی با تاکید بر راه اندازی کمیته های پژوهشی دانشگاه در آینده نزدیک گفت: با این اقدام می توان شاخصه هایی برای ارزیابی و امتیاز بندی را برای امور پژوهشی مشخص کرد که پس ازبررسی دقیق تردر سالهای آینده پژوهشگران بیشتری معرفی و تجلیل خواهند شد .
در ادامه این برنامه انوشیروان مباشر امینی مسئول امور پژوهشی و مدرس دانشگاه نیز با گرامیداشت هفته پژوهش تشکیل انجمن های علمی ، تشکیل کانون دانش آموختگان دانشجویان ، حفظ ارتباط آنها با دانشگاه و استفاده از تجربه ها ، تشکیل بانک اطلاعاتی علمی – پژوهشی استادان ، تهیه و انتشار یک ماهنامه با همکاری تمامی رشته ها و معرفی آن به عنوان برند دانشگاه به کشور،برگزاری رقابت های فرهنگی دانشجویی و برپایی نمایشگاهی از پروژه های دانشجویی را از برنامه های لازم برای اجرا در دانشگاه عنوان کرد .
به گزارش ایرنا ، مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه نیز به استقرار واحدهای فناور در دانشگاه ها و شناسایی پژوهشگران به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و افزود : با ایجاد این بخش و شناسایی پژوهشگران می توان از هدر رفت بودجه ها و منابع ملی که صرف پرورش پژوهشگران می شود جلوگیری کرد .
حسن فتاحی افزود : باید کاری کرد که این پژوهش ها به تولید ثروت منتهی شود.
در ادامه این برنامه اسماعیل رحیمی استاد آینده پژوهی در مورد چیستی ،چرایی و ضرورت های ایجاد پارک های علم وفناوری و اسکویی سرپرست مرکز رشد پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران در مورد فعالیت های پژوهشی و پارک های علم و فناوری و نحوه ارتباط شرکت های نو آور ، فناور و توسعه ای و چگونگی فعالیت آنها با این پارک ها سخنرانی کردند.
در این مراسم از حسن فتاحی ، سید عباس اخوان ، فریدون رضایی ، مجتبی ملک پور و اسکویی پژوهشگران رشته ها روابط عمومی ، حسابداری ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، گردشگری و پارک های علم وفناوری با اهدا لوح قدردانی شد.
در پایان مراسم نیز از کتاب ' نظام های امنیتی خلیج فارس ' نوشته حسن فتاحی رونمایی شد .
یک سوم این اثر به مباحث نظری پرداخته و کتاب مشابه و مرجعی در مورد امنیت خلیج فارس تا کنون منتشر نشده است .
این اثر مجموعه دکترین ها ، تئوری ها ، چارچوب ها ، نظم ها و ترتیبات امنیتی و سیاست های معطوف به امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه و قدرتهای بزرگ ذینفع در خلیج فارس را ارائه و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.
این مراسم عصر پنجشنبه با حضورسید علی بدری معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ، امیر مسعود سالکی رئیس کمیته امداد کیش ، جمعی از استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.
22 تا 27 آذر ماه به عنوان هفته پژوهش در کشور نامگذاری شده است .

برچسب ها :