دسته: فرهنگی و هنری
هفته کتاب بدون نمایشگاه کتاب در جزیره کیش

هفته کتاب بدون نمایشگاه کتاب در جزیره کیش

 برپایی نمایشگاه کتاب کیش در هفته کتاب و کتابخوانی لغو شد.

 قرار بود در هفته کتاب و کتابخوانی ( 24 تا 30  آبان) نمایشگاه کتاب در کیش برگزار شود ، اما مسئولان فرهنگی کیش ترجیح دادند برپایی این نمایشگاه را به هفته وحدت موکول کنند!
سعید یکه دهقان مدیر فرهنگی و آموزش معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به علت همزمانی هفته کتاب و کتاب خوانی با ایام سوگواری رحلت پیامبر نمایشگاه کتاب برپا نشد .
وی افزود: در هفته وحدت که ایام جشن و سرور است نمایشگاه کتاب با تنوع موضوع و کیفیت و کمیت مناسب تری برپا خواهد شد.
البته توجه بیشتر مسئولان فرهنگی به تقویم و برنامه ریزی دقیق پیش از مناسبت ها ، نظم بیشتری به اجرای برنامه ها می بخشد.
حالا باید به این نکته هم توجه کرد که تهیه کتاب در کیش تقریبا کار آسانی نیست و بیشتر علاقمندان و نیازمندان به کتاب (دانشجویان ، فرهنگیان ، دانش آموزان و استاتید دانشگاه) کتاب های مورد نظر خود را از نمایشگاه کتاب تهران تهیه می کنند.
یکی از شهروندان کیش که اهل کتاب و کتابخوانی هم هست با خبرگزاری صدا و سیمای کیش تماس گرفت و پیگیر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب بود که ما هم پاسخ مسئولان را به وی انتقال دادیم.
رضا اردلان مسئول فرهنگسرای سنایی (فرهنگسرای مرکزی کیش) که بسیاری از فعالیت های فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب در این فرهنگسرا برگزار می شود،گفت: تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان منطقه آزاد کیش شاید دلیل تاخیر در برگزاری نمایشگاه کتاب باشد.
ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  15 آبان  جای خود را به سعید پورعلی داد.
البته پورعلی با فعالیت های فرهنگی بیگانه نیست او پیش از این معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بود و سرپرستی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، مشاور رسانه ای رئیس جهاد دانشگاهی، نایب رییس هیات مدیره خبرگزاری بین‌ المللی قرآن(ایکنا) ،عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دانشگاه‌ها و شورای مرکزی افکارسنجی دانشجویان ایران ، عضو ناظر شورای فرهنگ عمومی  چهار محال و بختیاری ، دبیر علمی جشنواره ملی بهار، عضو هیأت داوران همایش خلیج فارس و نماینده جهاد دانشگاهی در کار گروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ،شورای علمی جهاد دانشگاهی، شورای موسسه آموزش عالی علمی–کاربردی جهاد دانشگاهی، شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ و شورای علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی را در کارنامه کاری خود دارد.
بهتر دانستیم موضوع را ازمعاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری کنیم ،درست است که او تازه پست خود را تحویل گرفته اما حتما حرفهایی برای گفتن دارد.
سعید پورعلی در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما با تایید صحبت های مدیران خود رضا اردلان (مسئول فرهنگسرای سنایی) و سعید یکه دهقان ( مدیر فرهنگی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش) به جمله ای کوتاه بسنده کرد و گفت:این نمایشگاه در هفته وحدت برگزار می شود.
نمایشگاه کتاب تقریبا همه ساله و گاهی سالی دو بار در کیش برگزار می شود و پارسال نمایشگاهی پر بار با 90 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی ،علمی ، مذهبی ، ادبی ، تاریخی ،سیاسی و اجتماعی ،انواع محصولات فرهنگی و بازی های فکری در کیش برگزار شد.
سلجوقی مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب پارسال ،کمی از فضای نمایشگاه ناراضی بود و البته کمی هم از تبلیغات نامناسب. پارسال نمایشگاه کتاب در  سرای هنر جنب تالار شهر برگزار شد که بازارچه ای چوبی با حدود 30 غرفه صنایع دستی بود.
در قسمت انتهایی بازارچه فضایی برای نمایشگاه کتاب اختصاص یافته بود که کمی دور از دسترس بود . تالار شهر و فرهنگسرای سنایی اماکن مناسب تری برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.
البته ناگفته نماند چند دوره نمایشگاه های فرهنگی در تالار شهر برگزارشده است اما از این مکان درحال حاضر بیشتر برای کنسرت و جنگ های شبانه استفاده می شود.
حالا باید چند روز دیگر منتظر بمانیم تا نخستین نمایشگاه کتاب سال 96 در کیش برپا شود.  به گفته مسئولان فرهنگی هفته وحدت موعد برگزاری نمایشگاه است.

برچسب ها :