دسته: خبرهای بومی

همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل کیش، پس از رونمایی از خودروی سواری برلیانس تولیدی گروه خودرو سازی سایپا مدیرعامل سایپا از افزایش این خودروی تولید داخل به ناوگان حمل و نقل شهری کشور خبرداد.

همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل کیش، پس از رونمایی از خودروی سواری برلیانس تولیدی گروه خودرو سازی سایپا مدیرعامل سایپا از افزایش این خودروی تولید داخل به ناوگان حمل و نقل شهری کشور خبرداد.

مهدی جهرودی مدیرعامل گروه سایپا  در مراسم رونمایی از خودروی برلیانس در نمایشگاه شهر ایده آل کیش که با حضور معاون امور شهری شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور برگزار شد از ایجاد شرایط مناسب جهت حضور برلیانس در ناوگان حمل ونقل شهری کشور خبرداد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم با تاکید بر اینکه محصولی که امروز در این نمایشگاه ارائه شده است از استانداردهای بالای زیست محیطی برخوردار است اظهار کرد: با هماهنگی وزارت کشور، بانک ها و سایر سازمان های مربوطه شرایط مناسبی برای اقشار زحمتکش تاکسیرانی به وجود آمده است تا به نوسازی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برلیانس خودروی مناسبی برای ناوگان تاکسی رانی کشور است از افزایش برلیانس به ناوگان تاکسیرانی کشور اظهار خرسندی کرد و افزود: این خودرو دارای استانداردهای بالای زیست محیطی است و تمام استانداردهای مورد نظر وزارت کشور و سازمان تاکسیرانی را گذرانده است.

جهرودی با تاکید براینکه خودروی برلیانس دارای استاندارد های یور ۵ است تشریح کرد: این خودرو دارای اتاق بسیار مناسب جهت جابجایی مسافر است و راننده نیز در این خودرو از فضای راحتی برای مدت زمان طولانی کار برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای تبدیل خودروهای فرسوده با نگاه حمایتی دولت به قشر زحمت کش تاکسیرانی و همراهی گروه خودرو سازی سایپا شرایط مناسبی را برای اسقاط خودروهای فرسوده به وجود آورده است افزود: نگاه سایپا در این حوزه ترسیم جایگاه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است که با همکاری وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانان کل کشور در حال حرکت به این سمت هستیم.

 مدیرعامل گروه سایپا ضمن تقدیر از همکاری های وزارت کشور، شورای عالی ترافیک و پلیس راهور ناجا در راستای الحاق برلیانس به ناوگان حمل ونقل کشور اظهار امیدواری کرد حمایت از الحاق سایر خودروهای گروه سایپا به ناوگان حمل ونقل عمومی و نوسازی وبهسازی خودروهای فرسوده نیز صورت پذیرد.

 مدیرعامل گروه سایپا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص صادرات محصولات گروه سایپا با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در یک بازار مزیت رقابتی داشته باشیم، باید در بازارهای منطقه ورود کنیم افزود: هر خودروسازی برای صادرات نیاز به شبکه دارد و ما برای ورود به بازارهای جهانی باید از شبکه خودروسازان معتبر جهانی استفاده کنیم که این امر برای گروه سایپا با مشارکت شرکت سیتروئن محقق خواهد شد.

 هیربد معصومی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سیاست های دولت تدبیر و امید از دوره قبل بر نوسازی حمل و نقل درون شهری استوار است افزود: در سال ۹۵  با هدف کاهش آلودگی در کلان شهرها تسهیلات خوبی به این حوزه اختصاص پیدا کرد که تا سال جاری و سال ۹۷ ادامه دارد.

وی افزود: ما بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی نوسازی کردیم و بیش از ۱۷ هزار دستگاه نیز عقد قرار داد شده است.

معصومی با تقدیر از حضور شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو در تامین خودروهای مورد نیاز کشور و بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اضافه کرد: موجب افتخار است که از خودروهایی که به دست مهندسان و مدیران ایرانی تولید شده است استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خودروی برلیانس که در این نمایشگاه رونمایی شد دارای استاندار یورو ۵ است خاطرنشان کرد: همکاری خوب گروه سایپا با وزارت کشور در جهت نوسازی حمل ونقل شهری با افزایش برلیانس به این ناوگان قابل تقدیر است.

هشتمین نمایشگاه و همایش« شهر ایده آل» با هدف ارتقاء سطح مدیریت شهری و حمایت از تولیدات داخلی با حضور یکصد شرکت داخلی آخرین تجهیزات و دستاوردهای خود را در حوزه مدیریت و خدمات شهری، شهرداری ها و سازمان های وابسته از ۱۰ تا ۱۳ دی ماه در جزیره کیش به نمایش گذاشت.

/کیش پرس

برچسب ها :